فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راهور استان اصفهان:

خواب آلودگی راننده مسافران اتوبوس تهران- شیراز را به کام مرگ کشاند

عصر خودرو- ساعت ۴ و ۴۰ دقیقه صبح امروز، اتوبوس ولوو تهران- شیراز در ورودی سپاهانشهر اصفهان، به علت خواب آلودگی راننده دچار حادثه شد و ۱۰ نفر از مسافران را به کام مرگ کشاند.

خواب آلودگی راننده مسافران اتوبوس تهران- شیراز را به کام مرگ کشاند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ،  رئیس پلیس راهور استان اصفهان اظهارکرد: اتوبوس ولوو ساعت 10 دیشب از تهران به مقصد شیراز حرکت کرده و ساعت 4 و 40 دقیقه صبح امروز (8 بهمن) در ورودی سپاهانشهر اصفهان واژگون شد، بلافاصله بعد از این حادثه پلیس و اورژانس سر صحنه حاضر شدند.

    سرهنگ محمدرضا محمدی علت اصلی این حادثه را خواب آلودگی راننده اعلام کرد و افزود: علت تکمیلی در دست بررسی است، اما فعلا به این نتیجه رسیده ایم که راننده خواب آلود بوده و سرنشینانی که بیدار بوده اند نیز به ما گفتند که راننده خواب آلود بوده است. همچنین بررسی سامانه سپهتن و مستندات ثبت شده از وضعیت راننده، نشان می دهند که وی خسته بوده و با خواب آلودگی رانندگی می کرده است.

    وی با بیان اینکه در طول مسیر و در پاسگاه های پلیس راه، رانندگان باید ثبت ساعت کند، گفت: با این وجود خواب لحظه ای به سراغ راننده می آید و راننده خودش باید هر زمانی که احساس خواب آلودگی کرد در کنار جاده توقف کند، وگرنه داخل هر اتوبوس نمی شود یک پلیس گذاشت که راننده را بیدار کند.

    رئیس پلیس راهور استان اصفهان با بیان اینکه درحال بررسی وضعیت راننده هستیم، افزود: راننده اتوبوس ها معمولا در حالت عادی و شرایط قانونی رانندگی مجاز می کنند، اما استراحت نکرده و زمان استراحت هم به امورات دیگر می پردازند و دوباره سرویس می گیرند، به خاطر همین همیشه خسته اند، درحالی که حتما باید بعد از 8 ساعت رانندگی استراحت کنند و به جان مسافران اهمیت بدهند.

    وی درخصوص علت کشته شدن 10 نفر از هموطنانمان در این حادثه، تصریح کرد: کشته شدن این تعداد از مسافران در این تصادف دو علت می تواند داشته باشد که یکی اینکه اتوبوس های ولوو و شیشه ای است و دیگری نبستن کمربند ایمنی، به طوری که وقتی اتوبوس چپ شده و به پهلو می خوابد، تمام سرنشینان روی شیشه ها افتادند و شیشه ها خرد شده، اتوبوس هم درحال سر خوردن بوده و متاسفانه سرنشینان را زیر می کشد.

    سرهنگ محمدی با اشاره به زنده بودن راننده این اتوبوس، گفت: به احتمال زیاد راننده کمربند ایمنی بسته بوده که به بیرون پرت نشده و زیر ماشین نرفته است، کمربند او را نگه داشته، چون اتوبوس به سمت چپ که سمت راننده است خوابیده، ولی بقیه سرنشینان کمربند نداشته روی شیشه افتاده اند، متاسفانه شیشه ها هم شکسته و این مسافران به زیر ماشین رفته اند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو