فونیکسریمکسبهتام

افزایش قیمت مواد اولیه خودروسازان زیان‌ده

عصر خودرو- عضو هیأت مدیره انجمن قطعه‌سازان با اشاره به افزایش قیمت مواد اولیه تولید خودرو طی یک ماه اخیر، گفت: در این شرایط، چطور برای خودروسازان تکلیف می‌کنند که قیمت تولیداتشان را کاهش دهند؟

افزایش قیمت مواد اولیه خودروسازان زیان‌ده
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱:۰۰

     به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  فارس، محمد شهپری در یک نشست خبری اظهار داشت: در حال حاضر خودروهای کف سایپا به صفر رسیده و خودروهای کف ایران‌ خودرو نیز حدود 15 هزار دستگاه است. در این حال، تولید روزانه سایپا حدود 2 هزار دستگاه و در ایران‌ خودرو بیش از 2 هزار دستگاه است.

    وی با بیان اینکه هم‌اکنون خودروسازان دارای زیان انباشته هستند و این زیان روز به روز در حال افزایش است، گفت: قیمت فولاد به عنوان یک ماده اولیه،‌ تولید قطعات طی یک ماه اخیر 15 درصد و قیمت آلومینیوم ایرالکو نیز 10 درصد افزایش یافته است. در عین حال، قیمت مس و مواد پتروشیمی نیز بالا رفته که بر قیمت تمام شده تولید خودرو مؤثر است. در این وضعیت مشخص نیست که چطور با افزایش قیمت مواد اولیه، برای خودروسازان تکلیف می‌کنند که قیمت تولیداتشان را کاهش دهند؟

    شهپری تأکید کرد: دولت باید برای حل این مسئله فکری کند و یا به شرکتی مانند فولاد مبارکه دستور دهد که فولاد را بر مبنای قیمت تمام شده و یا با سودی اندک به خودروسازان تحویل دهد.

    وی ادامه داد: قیمت قطعات در ابتدای امسال بر مبنای ارز 10 هزار و 500 تومانی تعیین شد که همچنان ادامه دارد، در حالی که امروز نرخ ارز به 13 هزار تومان رسیده است.

    شهپری در ادامه در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در مورد وضعیت طراحی و تولید قطعات پژو 301 نیز گفت: زمانی که شرکت پژو در ایران حضور داشت، موضوع تولید داخلی‌سازی قطعات پژو 301 پیشرفت خوبی داشت، ولی با خروج پژو،‌ این کار با انجام تغییراتی در مرکز تحقیقات ایران‌ خودرو پیگیری شد و پلت‌فرم پژو 301 عوض شد.

    وی با بیان اینکه در زمان حضور پژو در ایران،‌ خط مونتاژ پژو 301 در کشور نصب شده بود، گفت: در حال حاضر پروژه پژو 301 به پژو 322 تغییر یافته و طبق اعلام مسؤولان ایران‌خودرو، این خودرو از بهمن سال آینده به تولید انبوه خواهد رسید.

    وی با بیان اینکه حدود 9 ماه است که ایران‌ خودرو بر روی این پروژه کار می‌کند، گفت:‌ تولید این خودرو با داخلی‌سازی بالای 80 درصد شروع خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو