فونیکسریمکسبهتام

وزیر نیرو:

۳هزار موتورسیکلت خدمت‌رسان برقی شد

رایزنی برای ساخت در داخل

عصر خودرو- وزیر نیرو از برقی شدن ۳۰۰۰ موتورسیکلت فعال در زیرمجموعه این وزارتخانه خبر داد و گفت: با توجه به همکاری بخش داخلی در این اقدام، ساخت آنها صرفه اقتصادی دارد.

۳هزار موتورسیکلت خدمت‌رسان برقی شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸:۰۰

     به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نق از مهر، رضا اردکانیان امروز در مراسم «رونمایی از موتورسیکلت‌های برقی»، با اعلام اینکه اکنون حدود 10 میلیون موتورسیکلت فرسوده در کشور داریم، اظهار داشت: آلودگی که این موتورسیکلت‌ها ایجاد می‌کنند، 12 برابر آلودگی ایجاد شده توسط خودروها است درحالی‌که اگر موتورسیکلت‌های برقی را جایگزین موتورهای کاربراتوری (بنزینی) کنیم، علاوه بر اینکه موجب کاهش آلودگی هوا می‌شوند، صرفه اقتصادی نیز دارند.

    وی افزود: شرکت توزیع برق در حال حاضر اقدام به جایگزینی موتورسیکلت‌های برقی کرده است و به این ترتیب، شاهد جایگزینی 3000 موتورسیکلت برقی در بخش‌های مختلف عملیات‌های این شرکت هستیم.

    به گفته وزیر نیرو، برای آنکه بتوانیم ایستگاه‌های شارژ برق این موتورسیکلت‌ها را در سطح شهر احداث کنیم، نیازمند همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و شهرداری‌ها هستیم البته ممکن است برای چنین اقدامی، نیازهای ارزی داشته باشیم؛ این نیاز ارزی را می‌توانیم از محل صرفه‌جویی مصرف بنزین و تخصیص آن به صادرات تأمین کنیم.

    اردکانیان درباره ساخت موتورسیکلت‌های برقی با همکاری وزارت صمت نیز توضیح داد: در این حوزه مذاکراتی هم با وزارت صنعت، معدن و تجارت و هم با ریاست جمهوری داشته‌ایم تا بتوانیم علاوه بر جایگزینی موتورسیکلت‌های فرسوده با موتورهای برقی، تسهیلاتی برای توسعه استفاده از این موتورسیکلت‌ها، به مردم و متقاضیان ارائه دهیم.

    وی با اشاره به اینکه جایگزینی موتورسیکلت‌های برقی با بنزینی، ابتدا از زیرمجموعه‌های وزارت نیرو کلید خورده است، اظهار داشت: در گام بعدی، این اقدام به سایر وزارتخانه‌ها که از موتورسیکلت برای خدمت‌رسانی استفاده می‌کنند، تسّری می‌یابد. از آنجایی که ساخت و جایگزینی این موتورسیکلت‌ها توسط بخش داخلی انجام می‌شود، می‌توان گفت صرفه اقتصادی دارد.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو