فونیکسریمکسبهتام

کمک ویژه «صبانور» به صنعت خودروهای برقی

عصر خودرو- محمد کلانتری مدیرعامل شرکت صبانور اظهار کرد: شرکت صبانور بزرگترین شرکت معدنی در غرب کشور است. بعد از انجام مطالعات اولیه مشخص شد که ذخایر بسیار خوبی از سرب و روی در منطقه وجود دارد. بعد از بررسی لازم به این نتیجه رسیدم که شرکت زرین بهترین شرکت در این زمینه است بنابراین کنسرسیومی تشکیل شد.

کمک ویژه «صبانور» به صنعت خودروهای برقی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از گسترش‌نیوز ،  در ادامه علیخانی مشاور عالی مدیرعامل شرکت صبانور اظهار کرد: بعد از مطالعات اولیه به این نتیجه رسیدیم که بعد از سنگ آهن باید روی حوزه سرب و روی فعالیت کنیم.

    80 درصد مصرف سرب به صنایع باتری مربوط می‌شود و صنعت خودروی برقی رو به شکوفایی است و نیاز مبرمی به سرب وجود خواهد داشت. مجموع این عوامل انگیزه کنسرسیوم را دو چندان کرد. پهنه‌ای به وسعت 1300 کیلومتر را تعریف و مجوز اکتشاف را دریافت کرده‌ایم. نکته بسیار مهم ان است که تیم زمین شناسی حدود دو هزار کیلومتر بررسی میدانی و نمونه برداری داشته‌اند. 12 انومالی کشف شده و به نام شرکت صبانور ثبت شده است. امیدواریم سازمان انرزی اتمی در راستای اشتغال‌زایی به دید مثبت به این موضوع بنگرد تا پروانه‌های لازم صادر و به کنسرسیوم جدید منتقل شود. معتقدیم که این پروژه باعث رونق بسیاری از معادن متروکه خواهد داشت.

    در ادامه کدخدایی مدیرعامل زرین معدن آسیا اظهار کرد: چهار مجتمع ساخته‌ایم و پنجمی را در دست اقدام داریم. 95 درصد از این صنعت بومی شده است. قطعات حساس را با مهندسی معکوس هم می‌توان بومی کرد. اطمینان دارم که تمامی نقاط ضعف برطرف خواهد شد و قدم بزرگی در توسعه صادرات در بخش ارزآور سرب و روی برداشته می‌شود. شمش سرب تولیدشده در این شرکت در خارومیانه تک است و کاملا با استانداردهای جهانی انطباق دارد.

    دکتر تاج‌الدین مدیرعامل شرکا ایرما در ادامه گفت: ارزش دلاری معادن ایران بیشتر از صد میلیارد دلار است. مقدار ذخایر سرب و روی ما حدود 200 میلیون تومن است که عمدتا در انگوران و زنجان متمرکز است. صد هزار سرب و صد هزار تن روی در سال 96 تولید شده است. در زمینه‌های مختلف صنعت سرب ک روی رتبه‌های چهار و منج و ششم آسیا را در اختیار داریم.

    یقین بدانید با ورود این کنسرسیوم به پهنه کوهبنان راور معادن سرب و روی فعال خواهد شد. از تدبیر به خرج داده توسط مدیرعاملان این شرکت برای تشکیل این کنسرسسوم کمال تشکر را دارم.

        اختصاصی
        شاپور پشابادی

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو