فونیکسریمکسبهتام

اختصاص ۵۰۰۰ میلیارد برای خرید و نوسازی اتوبوس‌ در کشور

عصر خودرو- رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از اختصاص ۵۰۰۰ میلیارد تومان برای خرید و نوسازی اتوبوس در کشور خبر داد.

اختصاص ۵۰۰۰ میلیارد برای خرید و نوسازی اتوبوس‌ در کشور
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، جمالی نژاد در  حاشیه نخستین نشست مسوولان پایگاه‌های بسیج شهرداری‌های مراکز استان و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت گفت: نخستین جلسه با بسیج شهرداری‌ها به ویژه شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت برگزار و تلاش شد بسیج در مسیر قوی شدن کشور گام‌های موثری بردارد و از ظرفیت این مجموعه بهره گرفته شود.

    وی افزود: یکی از مسائل بسیار مهم که رهبر انقلاب اسلام در آخرین نماز جمعه خود به آن اشاره کردند قوی شدن کشور در همه عرصه‌ها و اعتلای کشور بود. بر همین اساس امروز از بسیج دعوت شد چرا که پویش و سرزندگی توسط بسیج می‌تواند در مجموعه‌های مختلف راهگشا باشد. شهرداری‌ها به عنوان دستگاه‌هایی که خاکریز مطالبات مردم محسوب می‌شوند باید گام‌های بلندی در جهت قوی شدن کشور بردارند.

    وی ادامه داد: ضرورت برنامه ریزی برای بسیج شهرداریها به ویژه در کلانشهرها و مراکز استان باید در مسیر رضایت مندی شهروندان از شهرداری‌ها محقق شود. در عرصه فعالیت بسیج شهرداری‌ها باید به گونه‌ای برای رضایت شهروندان عمل کرد که اقدامات مشهود در جهت اعتلای شهرها و استان‌ها باشد. هر بسیجی می‌تواند در کار خود یک سردار سلیمانی باشد.

    وی تاکید کرد: شهرداری‌ها دارای بیش از 370 وظیفه متنوع هستند، به این ترتیب اولین خاکریز مطالبات مردمی محسوب می‌شوند و  محور اصلی توسعه قلمداد می‌شوند. بسیج باید درکنار شهرداران، استانداران، فرمانداران و مسوولان کشور برای ارتقای خدمات و افزایش اعتماد و اطمینان عمومی به مدیریت شهری تلاش کند.

    رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود در تشریح روند نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در کشور گفت: یکی از موضوعات مهم در کشور با توجه به تحقق سهمیه بندی سوخت، استقبال مردم به سمت حمل و نقل عمومی بود بر همین اساس ما به عنوان سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور باید بستر بهره گیری بهینه از حمل و نقل عمومی را فراهم کنیم.

    وی افزود: متاسفانه  بیش از 79 درصد ناوگان فرسوده است و با توجه به مسائل اقتصادی، نوسازی آن کار سختی محسوب می‌شود ولی با جلسات مشترکی که با وزراء و معاون اول رئیس جمهور داشتیم گام‌های مثبتی در بحث نوسازی و بازسازی ناوگان حمل و نقل عمومی برداشته شده است.

    جمالی‌نژاد ادامه داد: در حال حاضر در بحث نوسازی اتوبوس‌ها تجهیز آن آغاز شده و در جلسه آخر با معاون رئیس جمهور مقرر شد 3000 میلیارد تومان کمک برای خرید اتوبوس‌های جدید و 2000 میلیارد تومان برای تجهیز ناوگان فعلی اختصاص یابد.

    وی تاکید کرد: 8500 میلیارد تومان اوراق مشارکت وجود داشت که از این میزان بخش زیادی به مترو و حمل و نقل ریلی اختصاص پیدا کرد و بخشی نیز برای حمل و نقل عمومی اختصاص یافته است. همچنین با توجه به جلساتی که برگزار شده در حوزه تاکسیرانی تصمیمات خوبی اتخاذ شده است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو