فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی:

مرکزی رتبه نهم کشور درتلفات تصادفات را دارد

نصب ۴۶دوربین درمحورها

عصر خودرو- مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: درحال حاضر استان مرکزی رتبه نهم کشور در آمار تلفات ناشی از تصادفات را دارد و مقرر است ۴۶دوربین در محورهای مواصلاتی این استان نصب شود.

مرکزی رتبه نهم کشور درتلفات تصادفات را دارد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، علی زندی فر اظهار داشت: در حال حاضر 26 دوربین ثبت سرعت در محورهای مواصلاتی استان مرکزی فعال هستند و اقدامات لازم برای نصب و راه اندازی 46 دوربین دیگر که عملیات زیرساخت آن صورت پذیرفته، در حال پیگیری است.

    وی افزود: تعدادی از دوربین‌ها به دلیل سیستم برق رسانی نیازمند جابجایی است به طور مثال در آزادراه ساوه-تهران به دلیل مشکلات برق 2 سامانه باید جابجا شود.

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی اضافه کرد: در آزادراه ساوه-همدان در گذشته امکان ارزیابی سرعت متوسط خودروها وجود داشت، اما به دلیل سرقت صورت گرفته این امر در حال حاضر متوقف شده است.

    زندی فر با بیان اینکه تلاش داریم ایمنی پایدار در سطح محورها افزایش یابد، گفت: با توجه به اینکه سرعت متوسط در استان از متوسط کشوری بالاتر است، مقرر شد رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور به استان دعوت شود تا مشکلات محورهای استان در حوزه کنترل سرعت طرح و رفع گردد.

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی اضافه کرد: استان مرکزی از نظر تلفات تصادفات جاده‌ای رتبه نهم کشور را دارد که در 9 ماهه امسال نسبت به سال گذشته 3 درصد کاهش تلفات داشتیم.
     علی زندی فر  با اشاره به سرقت تجهیزات موجود در راه ها و محورهای مواصلاتی استان مرکزی بیان کرد: سالانه چیزی بالغ بر یک میلیارد تومان خسارت بابت سرقت تجهیزات راهداری ایجاد می شود که بیشترین سرقت و خسارت مربوط به تجهیزات روشنایی است.

    وی با اشاره به اینکه استان مرکزی با 310 کیلومتر روشنایی در محورهای مواصلاتی جزو سه استان اول کشور در این حوزه است، افزود: با توجه به سرقت تجهیزات روشنایی، سالانه 70 درصد از بودجه نگهداری روشنایی صرف خرید مجدد تجهیزات می شود.

    زندی فر با تاکید بر اینکه شبکه برق رسانی و روشنایی جاده ای به سادگی دچار نقص و خرابی نمی شود اما به دلیل سرقت ترانس برق  ...  خسارت بالایی را متحمل می شویم که با توجه به اهمیت روشنایی باید این خسارات به سرعت جبران شود، بیشترین سرقت این تجهیزات را در حوزه راه های ساوه – زرندیه، ساوه - همدان و محورها تهران و بروجرد دانست.

    وی در خصوص اقدامات اجرایی جهت کاهش سرقت و خسارات اظهار کرد: در حال حاضر اقداماتی جهت جلوگیری از این سرقت ها صورت گرفته است، در وهله اول تلاش شد که مسئولیت محورها به پیمانکاران پروژه های راهداری سپرده شود که در صورت سرقت باید پیمانکار جایگزین کند، البته هزینه نگهداری در قرارداد کاری آنها لحاظ می شود.

    مدیرکل راهداری استان مرکزی افزود: در کنار این اقدام مجموعه راهداری استان در حال طراحی شبکه الکترونیکی است که اگر ولتاژ برق تغییر کرد، بلافاصله از طریق این شبکه به مسئول راهداری شهرستان و استان اطلاع رسانی شود که سریع رسیدگی شود. این اقدام در صورتی که سریعا انجام شود می تواند عاملی بازدارنده باشد.

    وی با اشاره به اینکه در کنار سرقت از تجهیزات روشنایی متاسفانه با سرقت در حوزه دوربین های ثبت تخلف نیز مواجه هستیم که برای فعالسازی آنها باید پروسه اخذ انشعاب مجددا طی شود، گفت: این سرقت ها باعث شده است امکان ارزیابی سرعت متوسط تردد خودروها سلب شود، اما تلاش خواهد شد برای نوروز این کم و کاستی به سرعت رفع و دوربین ها با تمام ظرفیت در مدار قرار گیرند.

    زندی فر اضافه کرد: برخی از دوربین ها نیازمند جابجایی هستند، به عنوان مثال دو جابجایی در آزادراه ساوه-تهران باید انجام شود چراکه در این محور شرکت برق ساوه ترانس برق دوربین ها را به دلیل بدهی باز کرده و این امر مشکلاتی را رقم زده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو