فونیکسریمکسبهتام

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور مطرح کرد؛

هزینه کرد عوارض آلایندگی وسایل نقلیه توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی

عصر خودرو- جمالی نژاد گفت: عوارض آلایندگی وسایل نقلیه برای کمک به توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری تهران هزینه می‌شود.

هزینه کرد عوارض آلایندگی وسایل نقلیه توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهدی جمالی نژاد رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور در تشریح جزئیات تصویب لایحه مالیات بر ارزش افزوده با تأکید بر این نکته که لایحه مالیات بر ارزش افزوده در آمدی خوبی برای شهرداری‌ها و دهیاری‌هاست، اظهار کرد: اعتبارات ناشی از مالیات بر ارزش افزوده در شرایط کنونی برای مدیریت شهری و روستایی کشور مهم و تأثیرگذار است.

    رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور ادامه داد: خوشبختانه در جریان بررسی ماده 41 لایحه مالیات بر ارزش افزوده نمایندگان مجلس با مساوی شدن سهم درآمد‌های عمومی کشور و سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده موافقت کردند.

    جمالی نژاد با تأکید بر این نکته که سهم درآمد عمومی به عنوان مالیات به حساب خزانه داری کل کشور واریز می‌شود، گفت: سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به عنوان عوارض حسب مورد به حساب تمرکز وجوه اداره کل امور مالیاتی استان و حساب تمرکز وجوه وزارت کشور واریز می‌شود.

    او تصریح کرد: مشخص شدن سهم شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، روستا‌های بدون دهیاری و مناطق عشایری از عوارض و سایر جزئیات این موضوع، از سوی نمایندگان مجلس در جریان بررسی ماده 42 لایحه مالیات بر ارزش افزوده خبر خوبی برای خانواده بزرگ مدیریت شهری و روستایی کشور است.

    رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور بیان کرد: به موجب ماده 45 لایحه مالیات بر ارزش افزوده که به تصویب نمایندگان مجلس رسید عوارض آلایندگی وسایل نقلیه برای کمک به توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری تهران هزینه می شود.

    جمالی نژاد ادامه داد: موافقت مجلس با توزیع عواض و جریمه‌های آلایندگی به نسبت جمعیت بین شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و فرمانداری‌های همان شهرستان در جریان بررسی ماده 43 لایحه مالیات بر ارزش افزوده نیز حمایت دیگری از مدیریت شهری و روستایی است.

    او خاطرنشان کرد: با موافقت مجلس با لایحه مالیات بر ارزش افزوده و ابلاغ آن به صورت قانون شاهد حمایت خوبی در زمینه ارتقای سطح خدمت رسانی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به عموم هموطنان و برنامه ریزی برای اداره مطلوب شهر‌ها و روستا‌ها است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط