فونیکسریمکسبهتام

مجلس واردات خودرو را آزاد می‌کند؟

عصر خودرو- در حالی که دولت ردیف درآمدی در قبال واردات خودرو در بودجه سال آینده در نظر نگرفته است، اما مجلس به دنبال آزاد کردن واردات خودرو است.

مجلس واردات خودرو را آزاد می‌کند؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از میزان، زمزمه واردات خودرو چند هفته‌ای است که مجددا بر سر زبان‌ها افتاده است و برخی از نمایندگان به دنبال این هستند که واردات مجددا از سر گرفته شود.

    این در حالی است که دولت در بودجه سال 99 هیچ ردیف درآمدی در قبال واردات خودرو در نظر نگرفته است.

    علی رغم اینکه دولت ردیف بودجه در این باره تعیین نکرده، اما کمیسیون تلفیق مجلس طی مصوبه‌ای رای به واردات خودرو‌های سبک با اولویت هیبریدی و همچنین ماشین‌آلات معدنی داده است.

    این در حالی است که دولت به منظور مدیریت ارز واردات خودرو و برخی کالا‌های دیگر ممنوع کرده است.

    در این باره امیرحسن کاکایی کارشناس صنعت خودرو در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان اظهار کرد: با توجه به اینکه در آستانه انتحابات مجلس قرار داریم، نمایندگان نباید تصمیماتی برای آینده بگیرند که برای کشور هزینه زا باشد.

    این کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه این موضوع به نفع اقتصاد کشور نیست، افزود: دولت از مردادماه 96 مانع واردات خودرو به کشور شد تا بتواند درآمد ارزی کشور را مدیریت کند.

    وی گفت: البته طبیعی است که عده‌ای به دنبال کسب درآمد از طریق واردات باشند، اما بر اساس شرایط کشور و تاکید مقام معظم رهبری بر مدیریت جهادی و حرکت خودروسازی برای توسعه فناوری داخل که نیازمند سرمایه گذاری و همچنین مدیریت درآمد‌های ارزی، بعید به نظر می‌رسد واردات خودرو از هر نوع آن آزاد شود.

    کاکایی بیان کرد: در حال حاضر به جای هزینه برای کالا‌های لوکس باید بر روی فناوری و خرید فناوری‌های هایتک سرمایه گذاری کنیم.

    این کارشناس صنعت خودرو اظهار کرد: در حالی که طرح نوسازی ناوگان فرسوده خودرو‌های سنگین سه سال است به دلیل نبود بودجه اجرایی نشده است اختصاص ارز برای واردات خودرو مفهومی ندارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو