فونیکسریمکسبهتام

از جریمه نقدی تا حبس

حکم کلاهبرداران فروش خودروهای زیر قیمت صادر شد

حکم کلاهبرداران فروش خودروهای زیر قیمت صادر شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ دی ۱۳۸۸ - ۱۵:۱۲:۰۰














    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مجتمع قضایی امور اقتصادی (قسط)، پرونده ای با شکایت بیش از 600 نفر شاکی خصوصی در دستور کار مجتمع قضایی امور اقتصادی قرار گرفت و با صدور کیفر خواست از سوی شعبه چهار بازپرسی دادسرای ناحیه 22 عمومی و انقلاب تهران به شعبه 1192 دادگاه عمومی تهران ارسال شد که در نهایت منجر به صدور رای شد.
    متهمان پرونده مبادرت به تأسیس شرکت تجاری و انجام ثبت نام از 650 نفر جهت فروش انواع خودرو به قیمت کمتر از قیمت روز کارخانه سازنده کرده بودند که علی رغم اطلاع و آگاهی از عدم امکان تحویل خودروهای ثبت نامی، مبادرت به کلاهبرداری و دریافت وجوه از شکات به میزان 283میلیارد و 490 میلیون ریال کرده اند که پس از تشکیل پرونده و صدور کیفرخواست از سوی دادسرا و ارجاع پرونده به شعبه 1192 دادگاه عمومی تهران به تصدی قاضی عزت الله امانی مبادرت به صدور رای به شرح ذیل کرده است.
    محکوم علیه آقای م. ب. ه، به اتهام مشارکت در کلاهبرداری به میزان 283 میلیارد و 425 میلیون و 200 هزار ریال به تحمل حبس تعزیری و جزای نقدی به مبلغ 6 میلیارد و 114 میلیون و 500 هزار ریال و هفت سال اقامت اجباری در شهرستان مسجد سلیمان محکوم شد.
    همچنین نامبرده از حیث خیانت در امانت به تحمل سه سال حبس تعزیری و از باب بزه پرداخت ربا پرداخت سه سال حبس و 30 ضربه شلاق و پرداخت مبلغ 500 میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد.
    محکوم علیه آقای م. هـ .ف، به اتهام مشارکت در کلاهبرداری به میزان 283 میلیارد و 425 میلیون و 200 هزار ریال به تحمل هفت سال حبس تعزیری و جزای نقدی به مبلغ 6 میلیارد و 114 میلیون و 500 هزار میلیون ریال و هفت سال اقامت اجباری در شهرستان مسجد سلیمان محکوم شد.
    همچنین نامبرده از حیث بزه خیانت در امانت نیز به تحمل سه سال حبس تعزیری و 30 ضربه شلاق و پرداخت مبلغ 500 میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد.
    محکومان آقایان «غ ح الف ع» و «س م الف» هر دو به اتهام معاونت در کلاهبرداری به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شدند.
    محکوم علیه آقای س. الف، به اتهام دریافت ربا از متهم ردیف اول به تحمل 20 ماه حبس تعزیری و 30 ضربه شلاق و پرداخت مبلغ 700 میلیون ریال در حق صندوق دولت محکوم شد.
    رأی مذکور قابل اعتراض و رسیدگی مجدد در محاکم تجدید نظر استان تهران است و در اجرای ماده 188 قانون آئین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور کیفری مصوب 1378، اسامی محکومان پس از قطعیت حکم در محاکم تجدید نظر استان تهران به صورت کامل اعلام خواهد شد.
    ش/ ر
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو