فونیکسریمکسبهتام

لزوم تردد با زنجیر چرخ در محورهای ۷ استان

عصر خودرو- رئیس پلیس راه راهور ناجا با بیان این مطلب که تردد در محورهای مواصلاتی ۷ استان کشور فقط با زنجیر چرخ امکانپذیر است، از سرنشینان خودروها درخواست کرد با توجه به شرایط جاده و لغزندگی حتما کمربند ایمنی خود را ببندند.

لزوم تردد با زنجیر چرخ در محورهای ۷ استان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۴:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ب نقل از فارس ، سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راه راهور ناجا   در خصوص آخرین وضعیت ترافیکی محورهای مواصلاتی کشور با تمهیدات پلیس راه برای تسهیل در تردد هموطنان اظهار داشت: از شب گذشته شاهد بارش نسبتا سنگین برف در اغلب محورهای مواصلاتی کشور هستیم که علیرغم بارش سنگین با تلاش پلیس و راهداری خوشبختانه تمام محورهای مواصلاتی و راه‌های اصلی باز بوده و تردد در آن در حال جریان است.

    وی تصریح کرد: در محورهای مواصلاتی استان‌های زنجان، کردستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، ارتفاعات چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد تردد صرفا با زنجیر چرخ امکان پذیر است و ماموران پلیس راه از تردد خودروهای فاقد زنجیر چرخ ممانعت خواهند کرد.

    رئیس پلیس راه راهور ناجا با اشاره به بارش برف، لغزندگی معابر، یخبندان و مه شدید که در اغلب استان‌های مرکزی، شرقی، شمال غرب و غرب کشور وجود دارد به هموطنان توصیه کرد که از سفرهای غیر ضرور اجتناب کنند.

    سردار حسینی اظهار داشت: افرادی که قصد تردد در جاده‌ها را دارند باید تمام تجهیزات زمستانی از جمله زنجیر چرخ را به همراه داشته باشند و در طول سفر قوانین و مقررات راهنمایی را لحاظ کرده و سرعت مطمئنه داشته باشند.

    وی، استفاده از کمربند ایمنی توسط تمامی سرنشینان خودرو را الزامی دانست و گفت: با توجه به شرایط بارندگی و لغزندگی معابر، تصادف، واژگونی و خروج خودرو از جاده متصور است. بنابراین بستن کمربند ایمنی می‌تواند به شکل قابل توجهی از بروز آسیب و صدمات به سرنشینان جلوگیری کند.

    رئیس پلیس راه راهور ناجا با تاکید بر این مطلب که بستن کمربند ایمنی برای سرنشینان جلو و عقب خودروهای شخصی و تک تک سرنشینان و مسافران اتوبوس و مینی‌بوس‌ها الزامی است به آمارها اشاره و تصریح کرد: حدود 41 درصد از مصدومین و جان باختگان ناشی از تصادفات، سرنشینان خودروها هستند و بستن کمربند ایمنی می‌تواند با 70 درصد در کاهش این عدد مؤثر بوده و سهم این گروه از کاربران را در صدمات حاصل از رانندگی کاهش دهد. لذا توصیه اکید استفاده از کمربند ایمنی توسط همه سرنشینان است.

    سردار حسینی با اشاره به این مطلب که بستن کمربند ایمنی الزام قانونی بوده و جزو بایدهاست، خاطرنشان کرد: پلیس راه موظف است در مواجهه با افرادی که نسبت کمربند ایمنی بی‌توجه هستند مقررات را اجرا کرده و آنها را اعمال قانون کند.

    وی اظهار امیدواری کرد که با رعایت قوانین و مقررات و پرهیز از عجله و شتاب، هموطنان ترددی ایمن را داشته باشند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط