فونیکسریمکسبهتام

بازار خودروهای برقی تسلا در چین داغ شد

عصر خودرو- میزان فروش خودروهای برقی تسلا در چین در سال ۲۰۱۹ میلادی از مرز ۴۰ هزار دستگاه نیز عبور کرده است.

بازار خودروهای برقی تسلا در چین داغ شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، تسلاموتور یکی از شرکت‌های خودروسازی نوظهوری است که در چند سال اخیر با معرفی و عرضه خودروهای تمام برقی و الکتریکی قدرتمند با توان پیمایش مسافت‌های طولانی و ظرفیت بالای باتری توانسته است نظر و توجه خیل عظیمی از مشتریان را در سراسر جهان به خود جلب کند و سهم قابل توجهی را از بازارهای جهانی به خود اختصاص دهد.

    بر اساس تازه ترین اخبار و آمارهای منتشر شده در وب سایت insideevs، میزان فروش خودروهای تمام الکتریکی تسلا در بازار چین در سالی که گذشت، از مرز 40 هزار دستگاه نیز گذر کرده است و این بدان معناست که میزان استقبال شهروندان و مشتریان چینی از این خودروی پاک آمریکایی به طرز چشمگیری بالا بوده است.

    البته کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه خودرو بر این باورند که تاسیس و راه اندازی کارخانه اختصاصی گیگافکتوری شرکت تسلاموتورز در چین موجب شده است که میزان فروش و استقبال از خودروهای الکتریکی، لوکس و قدرتمند تسلا در سال 2019 میلادی رشد و افزایش قابل توجهی پیدا کند.

    بدین ترتیب حجم فروش خودروهای تسلا در سالی که گذشت، از دو برابر نیز بیشتر افزایش یافت و رشدی 161 درصدی را برای خود به ثبت رساند.

    تحلیلگران در این خصوص برآورد و اعلام کرده‌اند که این رقم در سال 2020 میلادی به سه یا چهار برابر نیز خواهد رسید.

    این در حالیست که بازار فروش خودرو در چین در این بازه زمانی به طور کلی روندی کاهشی را تجربه کرده است اما فروش خودروهای برقی تسلا رشد پیدا کرده است.

    طبق آمار و ارقام منتشر شده از سوی انجمن خودروسازان چین، تعداد ثبت نام خودروهای جدید تسلا در ماه دسامبر 2019 به 6 هزار و 643 دستگاه رسیده و گزارش شده است. همچنین مجموع کل ثبت نام خودروهای تسلا در سال 2019، با 161 درصد رشد از 16 هزار و 360 دستگاه در سال 2018 به 42 هزار و 715 دستگاه در سال 2019 رسیده است.

    انتظار می رود در سال 2020 میلادی بالغ بر 100 هزار دستگاه خودروی تسلا در بازار چین به فروش برسد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو