فونیکسریمکسبهتام

برنده و بازنده بازار خودرو در آمریکا

عصر خودرو- ۷۴ درصد خودروهای پاک فروخته شده در بازار ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۱۹ میلادی تمام الکتریکی بوده‌اند.

برنده و بازنده بازار خودرو در آمریکا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، در سال های اخیر محبوبیت خودروهای برقی، پاک و دوستدار محیط زیست به شدت افزایش پیدا کرده و شهروندان در کشورهای مختلف و پیشرفته همچون مناطق اروپایی و آمریکای شمالی استقبال بی نظیری از خریداری و استفاده از این وسالئل نقلیه کرده اند.

    از این رو بسیاری از شرکت های خودروسازی در جهان به سمت و سوی توسعه، تولید و عرضه خودروهای الکتریکی، هیبریدی و پلاگین هیبریدی که همه جزو وسائل نقلیه پاک و دوستدار محیط زیست به شمار می روند، روی آورده اند تا بدین ترتیب بتوانند با جلب نظر و توجه مشتریان، سهم خود را در بازارهای جهانی افزایش دهند و هم زمان، نقش خود را در کاهش گرمایش زمین و آلودگی هوا و محیط زیست ایفا کنند.

    بر اساس گزارش های منتشر شده در وب سایت insideevs، بالغ بر 74 درصد از میزان فروش خودروهای پاک و دوستدار محیط زیست در بازار ایالات متحده آمریکا در سال 2019 میلادی به خودروهای تمام الکتریکی و برقی تعلق داشته است.

    به طور کلی می توان دریافت که میزان استقبال از خودروهای تمام الکتریکی در سال 2019 در این بازار روندی رو به رشد و صعودی را برای خود به ثبت رسانده این در حالیست که فروش خودروهای پلاگین هیبریدی روندی نزولی را پشت سر گذاشته است.

    نمودارهای زیر نشان دهنده میزان رو به رشد استقبال از خودروهای تمام الکتریکی و همچنین افت فروش محصولات پلاگین هیبریدی در بازار آمریکاست:

    البته با اینکه فروش محصولات تمام الکتریکی در دو فصل پایانی سال گذشته با کاهش روبرو شده است، اما به طور کلی فروش آن در سال 2019 میلادی نسبت سال قبل از آن افزایش یافته است.

    در مجموع 243 هزار و 356 دستگاه خودروی تمام برقی و اکتریکی (BEV) در بازار آمریکا در سال 2019 میلادی به فروش رفته است در حالی که این رقم برای خودروهای پلاگین هیبریدی PHEV، حدود 86 هزار و 173 دستگاه بوده است.

    همچنین در سال 2018 میلادی، 235 هزار و 758 دستگاه خودروی تمام برقی و 125 هزار و 550 دستگاه خودروی پلاگین هیبریدی فروخته شده بوده است.

    خودورهای تمام برقی همانطور که از نامشان پیداست، تنها به پیشرانه و موتورهای برقی و الکتریکی مجهز شده اند که در صورت اتمام شارژ باتری آن، دیگر قادر به ادامه مسیر نخواهند بود. البته بزرگترین نکته منفی در این گونه خودروها مسافت قابل پیماش پایین آنهاست که در قدرتمندترین نسخه از آن، قادر است حدود 400 کیلومتر را در هر بار شارژ بپیماید.

    خودروهای پلاگین هیبریدی که به اختصار PHEV نامیده می شوند، در مقایسه با مدل های هیبریدی به باتری های قدرتمندتری مجهز شده اند بنابراین مسافت قابل پیمایش آن ها نیز در حالت تمام برقی بیشتر است.

    همانطور که از نام اینگونه خودروها مشخص است، باتری های بکاررفته در آن قابلیت شارژ شدن با برق شهری در منزل یا ایستگاههای شارژ مخصوص این خودروها را دارند. در صورتی که باتری ظرفیتش رو به اتمام باشد، موتور الکتریکی در کنار پیشرانه های بنزینی کار خواهد کرد.

    بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

    بنابراین بسیاری از شرکتهای خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک موجب شده است شرکتهای خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو