فونیکسریمکسبهتام

اتوبوس‌های برون‌شهری و رانندگان آن‌ها در تهران از نظر امنیت و سلامت کنترل می‌شوند

عصر خودرو- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران از راه اندازی پایگاههایی در پایانه های مسافربری پایتخت خبر داد که ماموریت آنها، کنترل ایمنی و سلامت اتوبوسهای برون شهری و رانندگان آنها پیش از حرکت به مقاصد خویش در دیگر نقاط کشور است.

اتوبوس‌های برون‌شهری و رانندگان آن‌ها در تهران از نظر امنیت و سلامت کنترل می‌شوند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایرنا، «محمد تقی زاده» امروز به خبرنگار ایرنا گفت: پایگاه‌های سلامت رانندگان و ایمنی خودروهای عمومی تا دهه فجر در چهار پایانه اصلی اتوبوسهای برون شهری تهران فعالیت خود را آغاز می کند.

    وی افزود: در این پایگاهها، سلامت رانندگان خودروهای عمومی پیش از سفر مورد سنجش قرار می‌گیرد و خودروها نیز از نظر ایمنی کنترل می شود و  پس از تایید هر دو آنها، امکان سفر وجود خواهد داشت.

    معاون استاندار تهران تصریح کرد: این طرح با همکاری اورژانس و پلیس راهور اجرا می شود.

    وی گفت: ناظرین فنی که در ترمینال‌ها برای ارزیابی ایمنی خودروهای عمومی مستقر می‌شوند، باید از سوی کمیته ایمنی شورای ترافیک استان تهران تاییدیه داشته باشند.

    به گفته تقی زاده، برخی سوانح رانندگی اتوبوسهای بین شهری ناشی از عدم بررسی و کنترل سلامت راننده یا ایمنی وسایل نقلیه است و اجرای این طرح، امنیت ترددهای بین شهری خودروهای عمومی را بالا خواهد برد.

    وی یادآور شد: برخی اتفاقات اخیر در کشور بخاطر این بود که اتوبوسها، در مبدا کنترل و بررسی های لازم را انجام نداده بودند.

    اشاره وی به سانحه اخیر واژگونی یک دستگاه اتوبوس مسافربری در استان مازندران است که 19 دی ماه گذشته 19 کشته برجای گذاشت. این اتوبوس از مبدا تهران به مقصد گنبد کاووس حرکت می کرد که در منطقه سوادکوه، به دلیل نقص فنی دچار حادثه شد.

    تهران دارای چهار پایانه مسافربری جنوب، شرق، غرب و بیهقی است که روزانه هزاران مسافر را به نقاط مختلف کشور و کشورهای همسایه منتقل می کنند.

    ترمینال جنوب در حاشیه بزرگراه بعثت، ترمینال شرق در چهار راه تهرانپارس،  ترمینال غرب در میدان آزادی و ترمینال بیهقی نیز در میدان آرژانتین تهران قرار دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو