فونیکسریمکسبهتام

روزانه ۵ هزار خودرو فاقد معاینه فنی در اصفهان اعمال قانون می‌شود

عصر خودرو- رییس پلیس راهور استان اصفهان گفت: از ۲۰ آذرماه فقط دوربین‌های محدوده زوج و فرد در اصفهان فعال شدند و روزانه پنج هزار خودروی فاقد معاینه فنی اعمال قانون شده است.

روزانه ۵ هزار خودرو فاقد معاینه فنی در اصفهان اعمال قانون می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ؛ سرهنگ محمدرضا محمدی روز یکشنبه در آیین بهره برداری از سامانه‌های هوشمند و تجهیزات زیرساختی ترافیک شهر اصفهان در کتابخانه مرکزی با اشاره به کارایی سیستم‌های هوشمند، افزود: در زمان آلودگی هوا با خودروهای فاقد معاینه فنی و دودزا برخورد می‌شود.

    وی ادامه داد: در محدوده زوج و فرد روزانه سه هزار خودرو اعمال قانون می‌شود و باور داریم توسعه محدوده زوج و فرد ضروری است.

    رییس پلیس راهور استان اصفهان با بیان اینکه اتفاقات خوبی در حوزه ترافیک در اصفهان رخ داده است، بیان کرد: اصفهان یک برند و شهر جهانی است که برای توسعه این شهر باید تلاش روز افزون صورت بگیرد.

    محمدی ادامه داد: در حوزه پلیس رویکرد ما و نیروی انتظامی در زمینه توجه به آموزش، فرهنگ سازی و توجه به سیستم‌های هوشمند و تجهیزات هوشمند است.

    وی افزود: اصفهان یکی از شهرهای بزرگی است که قدم‌های مهمی در راستای تجهیزات هوشمند برداشته است.

    رییس پلیس راهور استان اصفهان با اشاره به این که روند تصادفات در استان در 10 سال گذشته کاهشی بوده است، تصریح کرد: در 9 ماهه امسال روند تصادفات حوزه‌های شهری کاهشی و در شهر اصفهان کنترل شده  است.

    محمدی با اشاره به آلودگی هوا، اظهارداشت:  آلودگی هوا مختص خودروهای دودزا نیست و تمامی وسایل نقلیه موتوری آلودگی ایجاد می‌کنند.

     برای کاهش تصادفات باید به سمت سیستم نوین هوشمند حرکت کنیم

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با بیان اینکه شهر اصفهان شهری جهانی با تعداد زیادی گردشگر است، اظهار داشت: از این رو باید بحث حمل و نقل و ایمنی روان را در نظر بگیریم.

    داریوش امانی با اشاره به اقداماتی در راستای کاهش تصادفات و کشته‌ها ادامه داد: آلودگی هوا مبحثی است که با آن دست به گریبان هستیم از این رو برنامه‌های عملیاتی تدوین می‌شود تا روزهای بیشتری هوای پاک داشته باشیم.

    وی با اشاره به بازسازی و نوسازی خرید ناوگان، گفت: به دلیل تحریم‌ها با خرید ناوگان حمل و نقل دچار مشکل هستیم از این رو شهرداری اصفهان حدود 200 میلیارد تومان اوراق مشارکت در راستای توسعه خطوط بی‌آرتی و خرید ناوگان نو و زیر ساخت‌ها هزینه خواهد شد.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با بیان این که امیدواریم تا پایان سال 40 دستگاه اتوبوس نو به ناوگان حمل و نقل اضافه شود، اظهارداشت: همچنین هزار دستگاه تاکسی نوسازی و هزار دستگاه بازسازی خواهد شد.

    وی ادامه داد: یکی از اقدامات مهم حرکت اصفهان به سمت حمل و نقل هوشمند است که امیدواریم در راستای کاهش تصادفات رقم بخورد.

    امانی اضافه کرد: سال 97 حدود 163 نفر در تصادفات کشته شدند، از این رو باید به تجهیزات و سیستم‌های نوین هوشمند در راستای کنترل، ایمن سازی و روان سازی ترافیک پیش برویم.

    آیین بهره‌برداری از سامانه‌های هوشمند و تجهیزات زیرساختی ترافیکی شهر اصفهان امروز با حضور شهردار و رییس پلیس راهور اصفهان در کتابخانه مرکزی برگزار شد.

    سامانه‌های هوشمند و تجهیزات زیرساختی ترافیکی شهر اصفهان در راستای 580 سامانه هوشمند ترافیکی، 13 سامانه متحرک ثبت تخلفات ایستایی و هفت پروژه زیرساختی کنترل ترافیک با هزینه‌ای بالغ بر 402 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است.

     روزانه یک میلیون خودرو در اصفهان که 60 تا 70 درصد سواری و تک سرنشین هستند تردد می‌کنند و این در حالی است که سهم خودروها در آلودگی هوای این کلان شهر بیش از 70 درصد است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو