فونیکسریمکسبهتام

بررسی فنی تویوتا GR یاریس + مشخصات

عصر خودرو -این خودرو پرفورمنس سیستم تعلیق و رینگ‌های ۱۸ اینچی فورج‌کاری شده که با لاستیک‌های ۲۲۵ میشلن پایلوت اسپرت ۴ S پوشیده شده‌اند را هم به همراه دارد.

بررسی فنی تویوتا GR یاریس + مشخصات
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، تویوتا رسماً در نمایشگاه اتو سالن 2020 توکیو هاچ‌بک ساب‌کامپکت داغ GR یاریس را با سطح بالایی از قدرت و مهندسی معرفی کرده است. این هاچ‌بک داغ ژاپنی که در برابر فورد فی‌یستا ST، رنو کلیو RS و فولکس‌واگن پولو GTI قرار می‌گیرد، نه‌تن‌ها از همهٔ آن‌ها قوی‌تر است بلکه از ویژگی‌ای برخوردار است که رقبا فاقد آن هستند یعنی سامانهٔ چهارچرخ محرک. امکان انجام این کار با ترکیب قسمت جلویی پلت‌فرم GA-B که در نسل جدید یاریس معرفی شد با بخش عقبی پلت‌فرم GA-C فراهم شده است.

این کار امکان تجهیز یاریس به سامانهٔ چهارچرخ محرک و همین‌طور طراحی جدید سیستم تعلیق را فراهم کرده است. برای متوقف کردن خودرو نیز ترمز‌هایی با دیسک‌های 356 میلی‌متری خنک‌شونده و کالیپر‌های چهار پیستونه در جلو و دیسک‌های 297 اینچی خنک‌شونده با کالیپر‌های دو پیستونه در عقب در نظر گرفته شده است.

زیر کاپوت GR یاریس، اما یک پیشرانهٔ 1.6 لیتری سه سیلندر توربوشارژ قرار گرفته که 260 اسب بخار قدرت و 360 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. البته این موتور در نسخهٔ ژاپنی خروجی کمی بیشتری معادل 272 اسب بخار قدرت و 370 نیوتن متر گشتاور دارد.این پیشرانهٔ سه سیلندر قدرتمند به یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی متصل شده که نیرو را به چهارچرخ انتقال می‌دهد. همچنین می‌توان در قالب پکیجی بنام Circuit، دو دیفرانسیل لغزش محدود تورسن را هم برای این یاریس آتشین سفارش داد. این پکیج تنظیم پرفورمنس سیستم تعلیق و رینگ‌های 18 اینچی فورج‌کاری شده که با لاستیک‌های 225 میشلن پایلوت اسپرت 4S پوشیده شده‌اند را هم به همراه دارد.

در این ماشین سه حالت رانندگی مختلف شامل معمولی، اسپرت و پیست تعبیه شده که به ترتیب گشتاور را بین محور‌های جلو و عقب با نسبت‌های 60 به 40، 30 به 70 و 50 به 50 توزیع می‌کنند. همچنین در هر حالت بسته به شرایط مسیر، رفتار خودرو و شیوهٔ رانندگی راننده، تعادل به‌طور خودکار تنظیم می‌شود؛ بنابراین سیستم می‌تواند در مواقع مشخصی صد درصد گشتاور را به چرخ‌های عقب یا جلو انتقال دهد تا چسبندگی بهبود یابد و امکان سریع‌تر پیچیدن فراهم شود.

GR یاریس با 1280 کیلوگرم وزن و نسبت قدرت به وزن 4.9 کیلوگرم به هر اسب بخار، در کمتر از 5.5 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت 230 کیلومتر بر ساعت را دارد.

این یاریس قدرتمند صرفاً به‌صورت سه‌در با سقف شیب‌دار و در‌های بدون قاب عرضه می‌شود. ورودی هوای عریض جلو، گلگیر‌های عضلانی، بال عقب و دیفیوزری با سر اگزوز دوگانه هم از ویژگی‌های ظاهری منحصربه‌فرد GR یاریس هستند.

داخل این ماشین با چرم و آلکانترای مشکی‌رنگ با دوخت قرمز پوشیده شده درحالی‌که روی پشت‌سری‌های صندلی‌های اسپرت، غربیلک فرمان و صفحه آمپر هم نشان GR دیده می‌شود. این هاچ‌بک داغ که پس از سوپرا دومین محصول بخش GR تویوتا محسوب می‌شود، در کارخانهٔ موتوماچی در خط تولیدی که به خودرو‌های اسپرت GR اختصاص دارد تولید خواهد شد و قیمت آن‌هم به‌زودی اعلام می‌شود.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
پربازدیدترین های هفته
    دکه مطبوعات
    • خودرو امروز ۶۶۹
    • خودرو امروز ۶۶۸
    • خودرو امروز ۶۶۷
    • خودرو امروز ۶۶۶
    • خودرو امروز ۶۶۵
    • خودرو امروز ۶۶۴
    • خودرو امروز ۶۶۳
    • خودرو امروز ۶۶۲
    • خودرو امروز ۶۶۱
    آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
    آرشیو