فونیکسریمکسبهتام

طرح ترافیک جدید تهران باید به صورت آزمایشی اجرا می‌شد

عصر خودرو- عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه طرح ترافیک شهر تهران باید بازنگری شود، گفت: این طرح باید به ضورت آزمایشی اجرایی می‌شد.

طرح ترافیک جدید تهران باید به صورت آزمایشی اجرا می‌شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲:۰۰

    به  گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس ، الهام فخاری  درباره تأثیر طرح ترافیک شهر تهران بر کاهش آلودگی هوا و ترافیک، اظهار کرد: بنده جزو پیگیری‌کنندگان بازنگری طرح ترافیک هستم و معتقدم باید نسبت به انجام این امر باید اقدام شود.

    وی ادامه داد: بنده پیش از این در مخالفت با اجرای این طرح اعلام کردم باید به صورت آزمایشی و در مدت زمان محدود فضاهای شهری مشخص برای اجرای طرح درنظر گرفته شود و گزارش نتایج و همچنین اصلاح آن مداوم باشد. مداخله‌های وسیع و گسترده در سطح شهر که هم بر منافع مردم و هم بر وضعیت منافع شهرداری اثر مشخص و گسترده‌ای دارد باید فاز آزمایشی داشته باشد اما درباره این طرح چنین اتفاقی رخ نداد.

    عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه معتقدم باید این طرح اصلاح شود گفت: متأسفانه به جای ارسال گزارش کارشناسی و بی‌طرفانه، معاون سابق حمل و نقل شهردار تهران صرفاً از موضع دفاع و بزرگنمایی جنبه‌های مثبت این طرح از  نظر خودش را در فضای رسانه مطرح کرد درحالی که ارزیابی و پایش موضوعاتی از این دست باید توسط نهاد مستقل و تخصصی انجام شود تا کمترین سوگیری به وجود آید.

    وی خاطرنشان کرد: بخش زیادی از گزارش اثربخشی معاونت حمل و نقل و ترافیک در مطالعاتی است که خودش انجام آن را سفارش داده است. آیا نهاد مستقلی بر پهنه‌های شهر نظارت دارد که بتوان بر داده‌های آن اتکا کرد و به سمت نهاد خاصی سوگیری نداشته باشد؟

    فخاری افزود: علاوه بر این بنده فکر می‌کنم سایر عواملی که بر کاهش آلودگی هوا در‌ آن مقطع اثر داشته کمتر مورد توجه قرار گرفته است. به هرحال وضعیت آب و هوایی حتما اثرگذار بوده اما کمرنگ کردن این موضوع و انتساب آن به سیاست‌گذاری و طرح جدید ترافیک یکی از خطاهای بزرگی بود که خودش را نشان داد.

    وی تصریح کرد: در استدلال‌هایمان تأکید کردیم مطابق برآورد کارشناسان این طرح اثر چشم‌گیری در آلودگی هوا نخواهد داشت و حدود 20 الی 30 درصد برآوردهای مراکز تخصصی به موتورسیکلت‌ها مربوط می‌شود اما طرح ترافیک هیچ ورودی به این موضوع نداشت و استدلال کردند که اساسا این طرح، ترافیکی است در حالی که از نظر ترافیکی هم فشار بیشتری تحمیل و الگوهای ترافیکی را نیز غیرقابل پیش بینی کرده است و همچنان بر وضع آلودگی هوا اثرات چشم گیرش قابل اتکا نیست.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو