فونیکسریمکسبهتام

بازار خودرو ژاپن تحت سلطه برندهای ژاپنی

عصر خودرو- به تازگی فهرستی از پرفروش‌ترین خودروهای بازار ژاپن در سال ۲۰۱۹ میلادی منتشر شده که نشان‌دهنده استقبال بی‌نظیر مشتریان ژاپنی از خرید خودروهای وطنی است.

بازار خودرو ژاپن تحت سلطه برندهای ژاپنی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، از آنجایی که ژاپن یکی از مهم‌ترین و بزرگترین بازارهای فروش خودرو در جهان محسوب می‌شود، این گزارش به بررسی پرفروش‌ترین خودروهای فروخته شده در این کشور در سال گذشته و مقایسه میزان فروش آن‌ها در دو سال پیاپی 2018 و 2019 میلادی می‌پردازد.

    تویوتا پریوس در سال 2019 میلادی 125 هزار و 587 دستگاه به فروش رساند این در حالیست که این رقم در سال 2018 ، 115 هزار و 462 دستگاه بوده است. مقایسه دو سال گذشته نشان می دهد که این مدل خودرو یک رشد 8.8 درصدی را تجربه کرده و توانسته جایگاه نخست این رده بندی را به خود اختصاص دهد.

    نیسان نوت (Nissan Note) و تویوتا سینتا (Toyota Serena) با فروش 118 هزار و 472 دستگاه در سال گذشته و 136 هزار و 324 دستگاه در سال قبل از آن، به ترتیب در رتبه های دوم و سوم این جدول جای گرفته‌اند.

    البته می‌توان گفت که 2019 سال خوبی برای نیسان نوت نبوده چراکه فروش آن با 13.1 درصد کاهش نسبت به سال 2018 روبرو شده است.

    از دیگر خودروهای پرفروش و محبوب بازار ژاپن در سال 2019 میلادی که موفق شده اند به ترتیب جایگاه های چهارم تا بیستم فهرست خودروهای فروخته شده در این کشور را از آن خود کنند، می‌توان به تویوتا کرولا، تویوتا آکوا، نیسان سرینا، تویوتا رومی، تویوتا واکسی ، هوندا فرید، تویوتا ویتز، تویوتا تنک، هوندا فیت، تویوتا آلفارد، هوندا وزل، تویوتا سی اچ آر، تویوتا راو4، توویتا نوح، هوندا استپ واگن، سوزوکی سوریو و سوبارو ایمپرزا اشاره کرد.

    بر اساس اطلاعاتی که در این فهرست رده بندی ذکر شده است ، می‌توان دریافت که مشتریان ژاپنی علاقه و تمایل بسیار زیادی به خریداری و استفاده از خودروهای وطنی که ساخت شرکت‌های خودروسازی ژاپن هستند، از خود نشان داده‌اند به گونه‌ای که در این فهرست نام هیچ برند دیگری به چشم نمی‌خورد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم