فونیکسریمکسبهتام

یک مقام مسئول:

مشکل قطع گاز جایگاه های CNG با ناهماهنگی شرکت گاز

عصر خودرو- عضو هیئت مدیره انجمن صنفی CNG کشور گفت: قطع گاز جایگاه‌های سوخت CNG مشکلات عدیده‌ای را برای تاکسی‌ها و فعالان این صنف بوجود آورده است.

مشکل قطع گاز جایگاه های CNG با ناهماهنگی شرکت گاز
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱:۰۰

    به  گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، نادر آخوندی عضو هیئت مدیره انجمن صنفی CNG کشور گفت:  در گذشته شرکت گاز پس از صدور قبض گاز برای جایگاه های CNG  مهلت 10 روزه می داد تا بتوانند این قبض را پرداخت کنند اما اکنون هیچ مهلتی برای پرداخت نمی دهند و به محض اینکه قبض صادر می شود باید مبلغ را واریز کرد در غیر اینصورت سریعا گاز جایگاه را قطع می کنند که این کار مشکلات زیادی را از جمله برای رانندگان تاکسی به وجود آورده است.
    عضو هیئت مدیره انجمن صنفی CNG کشور بیان کرد: شرکت گاز اگر دنبال اجرای وحدت رویه است باید  این قانون را حتی برای نیروگاه های برق و پتروشیمی در کل کشور اجرا کند، اما این قانون فقط برای جایگاه‌های CNG اجرا می شود. در صورتی که فعالان صنعت CNG در ٢ سال گذشته به دلیل افزایش بی سابقه هزینه‌ها ورشکسته شده اند که با کمک بعضی مسئولان و شهرداری‌ها این ورشکستگی تکمیل می شود.

    آخوندی ادامه داد: انتظار داشتیم در این شرایط تحریمی و جنگ اقتصادی مسئولان ذیربط تا حدودی با ما همکاری داشته باشند اما انتظار ما برعکس جواب داده است و هر روز عرصه را تنگ‌تر می کنند. دولت در ٢ سال گذشته برای رفع مشکلات همه صنوف کمک کرده است، اما صنعت CNG که در حال حاضر مسئولیت تامین بخشی سوخت ناوگان حمل ونقل عمومی را بر عهده دارد با بی مهری مسئولان کشورمان مواجه شده است.

    او افزود: انتظار نداریم دولت در این شرایط کل مشکلاتمان را برطرف کند، ولی اگر دیگر ارگان‌ها کمی همکاری کنند تا حدودی از مشکلات این صنف زحمتکش حل می شود. خدمت کردن به کشورمان وظیفه ماست کما اینکه در این مدت این را ثابت کردیم و تا آنجائی که توان داریم به کشورمان خدمت می‌کنیم.

    عضو هیئت مدیره انجمن صنفی CNG کشور بیان کرد: امیدواریم مسئولان ذیربط به نحوی برنامه ریزی کنند که فعالان این صنف بیشتر از این متضرر نشود. بهره برداران جایگاه‌های CNG از نظر مالی در شرایط فوق العاده بحرانی به سر می برند، فقط با همکاری و کمک می توانیم همه مشکلات را برطرف کنیم به شرطی که با نمایندگان انجمن صنفی CNG کشور جلساتی را برگزار کنند تا با یک اتفاق نظر به نتیجه برسند.
    با قطع گاز جایگاه‌های CNG هیچ مشکلی حل نمی شود

    او تشریح کرد: ضمناً با قطع گاز جایگاه‌های CNG هیچ مشکلی حل نمی شود بلکه مشکلاتمان را بیشتر می کند و باعث بیکار شدن کارگران می شود. قطع گاز جایگاه‌های سوخت CNG مشکلات عدیده‌ای را برای تاکسی‌ها و فعالان این صنف بوجود آورده است بطوریکه شرکت گاز بدون هیچگونه اطلاع کتبی به بهانه‌های مختلف گاز جایگاه‌ها را قطع می کند.

    او بیان کرد: در شرایط فعلی که ناوگان حمل ونقل عمومی بیشتر از این سوخت استفاده می کنند، متاسفانه شرکت ملی گاز ایران به بهانه تامین بودجه هدفمندی یارانه‌ها مشکلات فراوانی را در این شرایط بوجود آورده است.

    عضو هیئت مدیره انجمن صنفی CNG کشور، ادامه داد: علیرغم درخواست‌های مکرر فعالان صنف CNG از شرکت گاز مبنی بر همکاری و عدم قطع گاز در شرایط جنگ اقتصادی متاسفانه شرکت گاز با بی توجهی خود اقدام به قطع گاز جایگاه‌های سوخت می کند که تعطیل کردن یک مکان خدماتی علاوه بر شرایط فعلی مغایر با ماده 25 آیین نامه محیط کسب و کار است.

    آخوندی بیان کرد: انتظار می رود مدیران شرکت گاز با درک شرایط بخش خصوصی و تامین سوخت ناوگان حمل ونقل عمومی از قطع گاز جایگاه‌های سوخت خودداری کند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو