فونیکسریمکسبهتام

بزودی با دستور رئیس جمهوری،

۵۱۰۰ دستگاه خودرو مانده در بنادر کشور تعیین تکلیف می‏‌شود

عصر خودرو- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور گفت: هم اکنون پنج هزار و ۱۰۰ دستگاه خودرو رسوب شده‌است در بنادر کشور وجود دارد که بزودی با دستور رئیس جمهوری تعیین تکلیف می‌شود.

۵۱۰۰ دستگاه خودرو مانده در بنادر کشور تعیین تکلیف می‏‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، بابک دین پرست روز سه‎شنبه در حاشیه بازدید از بندر بوشهر در جمع خبرنگاران افزود: بر همین اساس 2 ماه پیش نامه‌ای برای رئیس جمهوری فرستاده شد و  وی دستور داد که وزیر امور اقتصادی و دارایی بررسی کند که در ادامه این پیگیری‌ها 2 هفته پیش در آخرین گزارشی که از گمرک گرفتیم، متوجه شدیم آنان نیز با تعیین تکلیف این خودروها با وزارت کشور هم نظر است.

    وی بیان کرد: علت توقف ترخیص این خودروها برخی موضع گیری‌ها و اصرارهای دستگاه‌ها برای اجرای قوانین داخلی آنها است.

    دین پرست ادامه داد: اینکه دستگاهی بگوید ورود یا ترخیص خودرویی ممنوع یا مغایر قانون است، قابل احترام است ولی خودروها نباید بر اثر این موضع گیری‌ها سال‌ها بلاتکلیف در بنادر باقی بمانند.

    معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور افزود: در پاسخ به گزارش گمرک نامه‌ای با امضای وزیر کشور به رئیس جمهوری ارائه شد تا علاوه بر احترام به نظر همه دستگاه‌ها تیمی با ریاست معاون اقتصادی رئیس جمهوری و حضور نمایندگان وزارت‌ صنعت، معدن وتجارت، معاون حقوقی رئیس جمهوری، نمایندگان دستگاه قضایی، گمرک و نیروی انتظامی تشکیل  و تکلیف خودروهای رسوب شده‎ در بنادر برای جلوگیری از فرسودگی مشخص شود.

    دین پرست تاکید کرد: چنانچه قرار است این خودروها به کشور مبدا بازگردانده شود برگشت بخورد و اگر قرار است وارد کشور شود، ترخیص شود.

    وی افزود: اگر دخالت وزارت کشور نبود ممکن بود این موضوع همچنان در جریان باقی بماند اما امیدواریم در روزهای آینده رئیس جمهوری در باره تشکیل این تیم دستور دهد و موضوع رسوب خودروها در بنادر به سامان برسد.

    دین پرست در بخش دیگری اظهار داشت: اتفاق مهم درحوزه پدافند غیرعامل و بنادر کشور رخ داده و تصمیم گرفته شد کالاهای اساسی منحصر به بندر امام خمینی نباشد.

    وی ادامه داد: پیش از این 80 درصد کالاهای اساسی و 90 درصد نهاده‌های دامی در بندر امام خمینی تخلیه و بارگیری می‌شد و در گزارشی که به رئیس جمهوری دادیم درخواست کردیم که این انحصار شکسته و ورود کالاهای اساسی از سایر بنادر نیز صورت گیرد.

    معاون وزیر کشور بیان کرد: با دستور رئیس جمهوری این مهم محقق شده‌است و برای این که از ظرفیت بندر بوشهر نیز  برای این منظور استفاده شود باید عمق محل پهلوگیری کشتی‌ها به 13 تا 14 متر افزایش یابد که لازمه تحقق این مهم لایروبی کانال دسترسی بندربوشهر است.

    دین پرست افزود: اکنون لایروبی کانال بندر بوشهر در دست اجراست و تا 6 ماه دیگر عمق این کانال به 11 متر افزایش می‌یابد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو