فونیکسریمکسبهتام

رئیس شورای شهر همدان:

۳۰ دستگاه اتوبوس شهری در همدان به بخش خصوصی واگذار می شود

عصر خودرو- رئیس شورای اسلامی شهر همدان از تصویب واگذاری ۳۰ دستگاه اتوبوس ناوگان حمل‌ونقل عمومی همدان به بخش ‎‌خصوصی خبر داد.

۳۰ دستگاه اتوبوس شهری در همدان به بخش خصوصی واگذار می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگا خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، کامران گردان پیش از ظهر دوشنبه در هفتادو یکمین جلسه صحن شورای شهر همدان تبریک و تسلیت شهادت سرافرازانه سردار شهید سپهبد سلیمانی، گفت: در حال حاضر 100 دستگاه اتوبوس بخش خصوصی در ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر همدان خدمات‌رسانی می‌کنند، که در این جلسه با واگذاری 30 دستگاه اتوبوس ناوگان حمل‌ونقل عمومی به بخش ‎‌خصوصی موافقت شد.

    وی افزود: واگذاری این تعداد دستگاه اتوبوس باید با انجام مراحل قانونی، کارشناسی و مورد تأیید وزارت کشور انجام گیرد و همچنین سازوکار مزایده در واگذاری این اتوبوس‌ها نیز باید به شورای شهر، ارائه شود.

    گردان همچنین با اشاره به وضعیت پل‌های عابرپیاده و نگهداری آنها، گفت: طبق تأکید جلسات شورا مقرر شده بود پیمانکار پل‌های عابر پیاده به طور مداوم برای نگهداری آنها، سرکشی داشته باشد و به اصلاح نواقص نیز بپردازد؛ اما نظارت پیمانکار کافی نبوده است و مشاهده خرابی و تخریب پل ها توسط مردم یا فرسوده شدن آنها هستیم.

    نارضایتی شهروندان از وضعیت پل‌های عابرپیاده

    رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان هم ضمن تسلیت شهادت پرافتخار سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و با انتقاد از نارضایتی شهروندان از فعالیت پل‌های مکانیزه عابرپیاده، اضافه کرد: تمامی پل‌های عابرپیاده منصوب دوره چهارم شورا هستند و از شورای پنجم تاکنون یک پل هم به تعداد پل‌ها اضافه نشده است و تمامی پل‌های عابرپیاده یا غیرفعال هستند یا هیچ‌گونه رضایتمندی در خصوص آنها وجود ندارد.

    علی فتحی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد زیادی از پل‌های مکانیزه عابر پیاده سطح شهر غیرفعال هستند، تاکید کرد: تعداد قابل‌توجهی از پل‌ها، خراب بوده یا سایبان ندارند که در مواقع بارانی، برای تردد افراد خطرناک هستند.

    وی با اشاره به اینکه برای نگهداری پل‌های عابر پیاده پیمانکار تعیین شده و به همین منظور سالانه مبلغی هم از شهرداری دریافت می‌کند، گفت: متأسفانه وضعیت پل ها قابل قبول و مطلوب نیست؛ به‌گونه‌ای که یا تخریب شده‌اند یا وضعیت بهداشتی مناسبی ندارند.

    رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان با بیان اینکه چندین جلسه برای تعیین‌تکلیف پل ‌های عابرپیاده به‌منظور نگهداری، اصلاح و رفع نواقص آنها تشکیل شده است، افزود: متأسفانه شهرداری در خصوص تکالیف خود در این زمینه اقدامی انجام نداده است که باید پاسخگو باشد.

    فتحی با اشاره به واگذاری 30 دستگاه اتوبوس ناوگان حمل‌ونقل عمومی به بخش خصوصی، گفت: شورای شهر همدان بنا به پیشنهاد سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری در راستای تحقق اهداف توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و سیاست کلی نظام مبنی بر واگذاری امور به بخش خصوصی و همچنین همسویی و تحقق اصل 44 قانون اساسی در راستای بهره‌گیری از توان و سرمایه غیردولتی برای گسترش و توسعه همه‌جانبه و به دنبال فرصت‌های شغلی و سرویس‌دهی منظم به شهروندان و همچنین کاهش هزینه‌های سرسام‌آور جاری مصوب کرد تا در ادامه روند واگذاری اتوبوس‌ها به بخش خصوصی، نسبت به واگذاری 30 دستگاه اتوبوس که از محل یارانه‌های دولتی در سال 90 خریداری شده‌اند، اقدام شود.

    وی با بیان اینکه ماهیانه 700 میلیون تومان هزینه نگهداری و جاری این اتوبوس‌هاستو واگذاری آنها به بخش خصوصی به صرفه خواهد بود، معتقد است: واگذاری خودروهای اتوبوس‌ به بخش خصوصی علاوه بر خدمات‌رسانی بهتر، پرداخت‌های نقدی و الکترونیکی را نیز منجر خواهد شد.

    شورا کم کاری مدیران را نادیده نگیرد

    رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان نیز در این جلسه با تأکید بر حوزه نظارتی شورا، گفت: نباید از کم‌کاری مدیران شهری به راحتی عبور کرده و در امر نظارت، ضعیف عمل کنیم.

    حسین قراباغی با بیان اینکه عدم توجه به سلامتِ شهروندان همدانی، روال کار مدیران و مسئولان شده است؛ افزود: بحث حفاظت از جان مردم در مباحث احداث، پل‌های عابر پیاده در دوره چهارم مورد تأکید بوده است؛ اما متأسفانه مشاهده می‌شود بسیاری از تصادفات، نزدیک این پل‌ها صورت گرفته است و باید دلایل عدم استفاده از این پل‌ها را آسیب‌شناسی کنیم.

    وی اضافه کرد: فعال نبودن آسانسور یا پله‌های مکانیزه عابرپیاده یکی از دلایل عدم استقبال مردم از این پل‌هاست و باید شهرداری این موضوع را مورد توجه قرار دهد و به اصلاح نواقص بپردازد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو