فونیکسریمکسبهتام

پل‌های بدون استفاده؛ عابران سردرگم

عصر خودرو- نقص پل‌های مکانیزه عابر پیاده صدای مردم و شورانشینان همدان را درآورده و باعث شده‌است تا سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری از اعضای شورای شیشه‌ای کارت زرد دریافت کند.

پل‌های بدون استفاده؛ عابران سردرگم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، هر چند احسان صباغ مدیرعامل سازمان ترافیک شهرداری همدان نسبت به انتقاد اعضای شورا موضع گیری کرده و دلایلی همچون سرقت های پیاپی قطعات آسانسور و پله برقی، تخریب اموال و کمبود قطعات را به دلیل وارداتی بودن آنها مطرح ساخته است، اما در آن طرف ماجرا گزارش مستند همراه با فیلم و تصویر علی فتحی رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان از وضعیت نامطلوب پل های مکانیزه عابرپیاده در مدت 2 سال اخیر، با همراهی سایر اعضا مواجه شد و همگی از کم توجهی به شرایط موجود در خدمات دهی به شهروندان انتقاد کردند.

    فتحی در این باره گفت: 95 درصد از پل‎های مکانیزه عابر پیاده همدان غیرفعال است و سازمان ترافیک شهرداری باید پاسخگو باشد.

    وی اضافه کرد: متاسفانه باوجود تذکرها، تاکنون اقدامی برای حل این مشکل صورت نگرفته و 21 پل عابر پیاده موجود در سطح شهر همدان با مشکل مواجه هستند.

    فتحی بیان کرد: از این تعداد پل تنها پنج مورد فاقد امکانات مکانیزه است ضمن اینکه فقط 6 مورد پله برقی و آسانسور فعال دارد.

    این عضو شورای اسلامی شهر همدان خاطرنشان کرد: حدود سه سال از شورای پنجم سپری می شود و متاسفانه با وجود تذکرها اقدامی برای حل این چالش صورت نگرفته است.

    وی با اشاره به اینکه هیچ گونه رضایتمندی از وضعیت پل های عابر پیاده وجود ندارد، گفت: تاکنون پنج نشست را برگزار کرده ایم و هر بار نیز تذکرها داده شده است اما قول ها بابت اصلاح نواقص عملی نشده اند.

    فتحی اضافه کرد: برای تامین و اصلاح پل ها نیز با پیمانکاری قرارداد منعقد شده که می گویند سالی 600 میلیون تومان دریافت می کند اما هیچ گونه رضایتمندی وجود ندارد.  

    ضعف در نظارت

    رییس شورای اسلامی شهر همدان نیز با گلایه مندی نسبت به پیمانکار پل ها گفت: قبول داریم که تخریب در سیستم مکانیزه پل ها وجود دارد اما نظارت بر آن به خوبی انجام نمی شود و پیمانکار هر زمان فرصت کند، نظارت می کند.

    کامران گردان خواستار اقدام لازم از سوی مدیریت شهری پیرامون رفع نواقص پل ها شد و افزود: انتقاد اعضای شورا بر ایرادها منطقی و برخواسته از مطالبه شهروندان است و انتظار ما رسیدگی به این امور خدماتی مردم است.

    وی پیشنهاد داد: سازمان ترافیک می تواند باکس های گل فروشی را در کنار پل های عابر پیاده ایجاد و علاوه بر اشتغالزایی، از آنها برای نگهبانی و نظارت بر پل ها استفاده شود.

    پیگیری بی نتیجه در 2 سال

    دیگر عضو شورای اسلامی شهر همدان نیز با انتقاد از وضعیت نظافت داخل پل ها گفت: وضعیت نظافت پل ها فاجعه بار است.

    علی کاووسی افزود: 2 سال پیگیری مداوم برای اصلاح نواقص پل های عابر پیاده همدان داشته ایم اما هیچ تغییری اعمال نشده است.

    وی اضافه کرد: این زیرساخت ایجاد شده تا تردد مردم روان سازی شود اما حالا حتی به جایگاه معتادان متهاجر تبدیل شده است.

    کاووسی بیان کرد: اراده ای بابت اصلاح نواقص وجود ندارد در حالی که همین پل ها با هزینه مردم ایجاد شده و باید بهترین خدمات ارایه شود.

    وی افزود: بارها گزارش نواقص ارایه شده و اراده ای برای رفع آن دیده نشده و برخی کوتاهی می کنند.

    افزایش تصادف در زیر پل‎ها

    حسین قراباغی دیگر عضو شورای اسلامی شهر همدان نیز گفت: در دوره گذشته شورا حفظ و ایمنی جان مردم مهمترین دلیل بر ایجاد پل ها بود.

    وی اضافه کرد: هم اینک بسیاری از تصادفات با عابران پیاده زیر پل ها روی می دهد و پل های ساخته شده به دلیل نواقص مورد استفاده مردم قرار نمی گیرد.

    قراباغی اظهار داشت: البته نظارت شورا برعملکرد مدیریت شهری نیز ضعیف است و باید به عنوان منتخب مردم، پیگیری در مطالبه های عمومی آنان را با جدیت بیشتری انجام دهیم.

    پل‌های دکوری

    لیلی کاظمی مادری که قصد دارد از زیر پل عابر پیاده فرزندان خود را به آن سوی خیابان ببرد در گفت وگو با ایرنا می گوید: کرکره ورودی این پل عابر پیاده همواره بسته است و به ناچار باید از زیر پل عبور کنیم.

    وی اضافه می کند: حتی اگر کرکره نیز باز بود، بغل کردن یک بچه و بالا رفتن از پله برقی که همواره خاموش است، کاری به مراتب سخت تر از عبور از خیابان به نظر می آید.

    زهرا شهبازی نیز که خودرو خود را نزدیک تقاطع بلوار بعثت و خیابان شکریه دوبله پارک کرده است و فرزندش را راهی مدرسه می کند، به ایرنا می گوید: آسانسور پل عابر پیاده این منطقه خراب است و بسیاری از والدین مجبورند فرزندان خود را برای راهی کردن به مدرسه تا این سوی خیابان همراهی کنند و این امر باعث ایجاد ترافیک می شود.

    وی ادامه می دهد: از طرف دیگر به دلیل نصب تبلغات گسترده بر روی دیواره های پل عابر پیاده، بسیاری از زنان و به تبع آن کودکان برای عبور از پل احساس امنیت نمی کنند.

    شهبازی اضافه می کند: متاسفانه مدیریت شهری برای کسب درآمد بیشتر، توجهی به این مولفه نمی کند.  

    تخریب و سرقت در پل‌ها

    مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری همدان نیز گفت: روزانه شاهد تخریب قطعات پل ها به ویژه پله برقی و آسانسور هستیم.

    احسان صباغ افزود: متاسفانه تخریب و آسیب رساندن به پل ها زیاد است و در یک مورد دوربین های پل بلوار کاشانی به سرقت رفت.

    وی با اشاره به اینکه همه روزه بازدید از پل ها انجام می شود، گفت: متاسفانه سرقت برخی قطعات که به صورت کیلویی توسط سارقان فرخته می شود، باعث خرابی، توقف آسانسور و پله برقی پل ها می شود.

    صباغ اضافه کرد: فروش این قطعات به دلیل آلیاژ بکار رفته در آن ارزش بالایی ندارد اما برای شهرداری تهیه این قطعات که در مواردی وارداتی است، میلیون ها تومان هزینه خواهد داشت.

    مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری همدان با اشاره به اینکه قرارداد پیمانکار فعلی در سال 94 منعقد شده و بهمن ماه به پایان می رسد، گفت: پیمانکار جدید با قرارداد متفاوت از گذشته بکار گرفته می شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط