فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۳۴۱۹«

روش‌های "جبران تعطیلات آلودگی هوا" به مدارس ابلاغ می‌شود

عصر خودرو- معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش از طراحی بسته‌ای برای جبران زمان از دست رفته آموزش به دلیل تعطیلات آلودگی هوا خبر داد.

روش‌های "جبران تعطیلات آلودگی هوا" به مدارس ابلاغ می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم ، رضوان حکیم زاده  درباره برنامه‌های جبرانی آموزش و پرورش برای زمان از دست رفته آموزش به دلیل تعطیلات آلودگی هوا اظهار‌ کرد: کارگروهی در این باره تشکیل شده است همچنین در آیین‌نامه اجرایی مدارس آمده است، تعطیلات مدارس روزهای مشخصی هستند و اگر تعطیلات اضافه‌تر از این باشد باید استان‌ها و مدارس برنامه‌ای برای جبران آن داشته باشند.

    وی افزود: با توجه به گستردگی موضوع، این کارگروه تخصصی دو برنامه را در دستور کار خود قرار داد؛ نخست برنامه بلند‌مدت و دوم برنامه کوتاه‌مدت؛ برنامه بلند‌مدت ناظر به این است که در  شرایطی همچون سیل یا آلودگی هوا و در کل تعطیلات غیرقابل پیش‌بینی مدارس بتوانیم مجموعه‌ای از راهکارها را به‌عنوان راهکار پیشنهادی ارائه دهیم تا مدارس با شرایط خود، چند راهکار را انتخاب و اجرا کنند.

    بسته پیشنهادی برای جبران زمان آموزش ابلاغ می‌شود

    حکیم‌زاده گفت: در برنامه کوتاه‌مدت، بسته پیشنهادی را تهیه و آن را ارائه کردیم که به‌زودی توسط وزارت آموزش و پرورش ابلاغ خواهد شد، در این بسته پیشنهادی، موارد مختلفی همچون استفاده از ساعات جبرانی قید شده است.

    وی ادامه‌ داد: با توجه به اینکه در روزهای تعطیلی دانش‌آموزان، معلمان نیز تعطیل بودند و باید این ساعات از دست رفته آموزش به نحوی جبران شود، برگزاری کلاس‌‌های جبرانی با توجه به شرایط مدارس و ظرفیت‌هایی همچون استفاده از روز پنجشنبه یا اضافه کردن به ساعات آموزش در مدارس یک نوبته مدنظر است.

    حکیم‌زاده عنوان‌کرد: تغییر زمان آموزش در طول هفته و استفاده از فناوری‌های نوین نیز از سایر راهکاری طراحی شده است؛ یکی از رویکردهای رایج در دنیا که دستاوردهای خوبی هم داشته "کلاس درس" معکوس است، بر اساس این شیوه نوین، معلم با برنامه‌ریزی از فرصت‌های خارج کلاس درس استفاده می‌کند.

    وی بیان‌کرد: شیوه کلاس معکوس بیشتر برای این است که از اوقات آموزش استفاده بهتری شود و ناظر به شرایط تعطیلات نیست، در حالی که دنیا به سمت استفاده از شیوه کلاس معکوس برای استفاده بهینه از زمان‌ یادگیری حرکت می‌کند ما نیز می‌توانیم در شرایطی همچون تعطیلات غیرقابل پیش‌بینی از این شیوه استفاده کنیم.

    استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای جبران زمان از دست رفته

    معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش معتقد است که تشکیل گروه‌های مشترک بین خانواده‌ها، معلمان و دانش‌آموزان به‌خصوص در دوره ابتدایی با استفاده از بسترهای امن و مجاز ملی که در آن خانواده‌ها با یکدیگر تبادل نظر داشته باشند از سایر راهکارهاست و با استفاد از آن می‌توان در ساعاتی که دانش‌آموزان مدرسه نیستند برنامه خاصی را دنبال کرد.

    به گفته حکیم‌زاده مجموعه‌ای از این راهکارها یعنی استفاده از رویکردهای نوین، استفاده از بستر فناوری‌ها و تغییر در طراحی زمان آموزش، سرفصل کلی جبران زمان از دست رفته برای دوره ابتدایی است و به‌زودی به مدارس ابلاغ خواهد شد.

    وی در پاسخ به این پرسش که "هم‌اکنون این نگرانی وجود دارد که کتاب‌های درسی تمام نشود و ممکن است تدریس دروس با عجله انجام شود، آموزش و پرورش چه زمانی برنامه جبرانی را اعلام خواهد کرد" افزود: یادگیری معنادار هدف است و تمام کردن کتاب درسی مهم نیست، تحقق یادگیری نیاز دارد زمان‌های از دست رفته را جبران کنیم بنابراین مدارس باید ساعت‌های جایگزین را طراحی کنند، مدارس تک نوبته می‌توانند ساعت آموزش روزانه خود را افزایش دهند، مدارس دو نوبته نیز از ظرفیت روزهای پنج شنبه، استفاده کنند به هر حال حتماً باید زمان از دست رفته جبران شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو