فونیکسریمکسبهتام

افزایش ۲.۳ درصدی حوادث ترافیکی در کشور

عصر خودرو- رئیس اورژانس کشور از خرید بالگرد ملکی EMS برای لرستان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

افزایش ۲.۳ درصدی حوادث ترافیکی در کشور
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ،  دکتر پیر حسین کولیوند امروز در کارگروه ایمنی راه‌های لرستان که در محل استانداری برگزار شد، درباره کاهش تلفات و مصدومین در سوانح جاده‌ای اظهار کرد: در کل کشور در هشت ماه امسال حوادث ترافیکی 2.3 درصد افزایش داشته در حالی که این رقم در لرستان 13.3 درصد تلفات بیشتراست.

    وی بیان کرد: شاید قسمتی از این افزایش آمار به ایام سیل برمی‌گردد که امیدواریم بتوانیم این رقم را کمتر کنیم و به نرم کشوری برسد.

    کولیوند با اشاره به اینکه لرستان از نظر تعداد فوتی‌های تصادفات در 8 ماهه امسال 391 کشته داشته که رقمی بالاست و سیزدهمین استان به لحاظ تلفات حوادث ترافیکی محسوب می‌شود، بیان کرد: یک نفر تلفات در تصادفات هم برای ما زیاد است و ضرورت دارد تدبیری بیندیشیم تا تعداد مصدومین و کشته‌ها را کاهش دهیم.

    وی با بیان اینکه سالانه از بین 600 -700 هزار مصدوم ناشی از تصادفات در کشور  17 هزار نفر فوت می‌کنند که از این تعداد برخی قطع عضو می‌شوند، گفت: راه حل این موضوع مدیریت سرعت است.

    رئیس سازمان اورژانس کشور جاده، خودرو، محیط و … را از دلایل تصادف انسان دانست و با بیان اینکه باید عوامل ایجاد تصادف را از صدور گواهینامه و آموزش‌ها گرفته تا راه‌ها کم کنیم، اضافه کرد: در مجموع عامل انسانی موضوع مهمی است و می‌توانیم با هزینه‌های ارزان‌تر مؤثرتر اقدام کنیم.

    کولیوند با اشاره به اینکه در خصوص تعداد آمبولانس‌ها در لرستان نسبت به‌کل کشور وضعیت بهتر است، اضافه کرد: آنچه در برنامه ششم برای لرستان در نظر گرفته‌شده 28 پایگاه اورژانس دیگر در این استان نیاز است.

    وی افزود: اورژانس هوایی کشور 28 هزار نفر را منتقل کرده که 65 درصد این تعداد افراد مستقیم به اتاق عمل رفته‌اند و این امر حاکی از اهمیت کار اورژانس هوایی است.

    رئیس سازمان اورژانس کشور خاطرنشان کرد: پروازهای امدادی اورژانس ساعتی 20 تا 25 میلیون تومان هزینه در بر دارد.

    کولیوند عنوان کرد: با وجود بالگرد‌هایی که در لرستان وجود دارد شاهد کاهش 55 درصدی مرگ‌ومیر مادران بودیم و چنانچه آشیانه‌ای برای بالگرد در استان ایجاد شود یک بالگرد ملکی EMS را تحویل استان می‌دهیم.

    کولیوند با اشاره به اینکه باید شدت حوادث جاده‌ای را پایین آورد و این مهم با کاهش سرعت خودروها امکان‌پذیر است، اظهار کرد: در این راستا نیز تلاش تکنسین‌های پزشکی این است که زودتر به صحنه تصادف برسند.

    رئیس اورژانس کشور از راه‌اندازی کمپین کنترل سرعت را با همکاری صداوسیما خبر داد و ادامه داد: این کمپین باید همگانی شود؛ همچنین برنامه عملیاتی سه‌ساله‌ای را با همکاری ناجا در راستای کاهش تصادفات تدوین کردیم.

    کولیوند از خرید 1000 دستگاه آمبولانس در کشور خبر داد و با بیان اینکه سهم قابل توجهی را برای لرستان در نظر می‌گیریم تا مشکلات این استان حل شود، بیان کرد: خرید 1000 موتور آمبولانس در کشور نیز در دستور کار داریم که چندین دستگاه را به لرستان خواهیم داد.

    رئیس اورژانس کشور از تربیت نیروی سلامت در خانواده‌ها خبر داد و گفت: این افراد به عنوان سفیران سلامت خواهند بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو