فونیکسریمکسبهتام

با افتتاح مترو هشتگرد؛

اتوبان تهران - کرج نفس می‌کشد

عصر خودرو- امروز مترو گلشهرـ هشتگرد توسط رئیس جمهوری افتتاح شد وزیر راه و شهرسازی در جریان این مراسم گفت که ادامه اتوبان همت و محور آبیک ـ گرمسار به همراه مترو هشتگرد می‌تواند تاثیر به سزایی در کاهش بار ترافیکی محور تهران ـ کرج ـ قزوین بگذارد.

اتوبان تهران - کرج نفس می‌کشد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، صبح امروز با حضور حسن روحانی، رئیس جمهوری پروژه مترو گلشهر ـ شهر جدید هشتگرد به بهره‌برداری رسید این خط ریلی مترو تهران را به هشتگرد وصل می‌کند.

    وزیر راه و شهرسازی در جریان این افتتاحیه با بیان این که تا پایان دولت دوازدهم هزار و پانصد کیلومتر ریل جدید به ریل کشور اضافه می‌کنیم گفت: از جمله این پروژه‌ها تکمیل چهار خطه تهران ـ کرج است در جنوب اتوبان خط ریلی داریم و در شمال اتوبان مترو.

    محمد اسلامی تصریح کرد: مترو هشتگرد به همراه اتوبان آبیک ـ گرمسار و همچنین اتصال اتوبان همت به کرج  به طور محسوسی از بار ترافیکی اتوبان کرج می کاهد و عملا بهترین توسعه زیر ساختی حمل و نقل البرز است.

    در این مراسم همچنین حبیب اله طاهرخانی - مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید - با بیان این که امسال پروژه مترو هشتگرد به صورت دو شیفته و در مواقعی سه شیفته در حال اجرا بوده است گفت: دست اندرکاران اجرایی این پروژه با تلاش شبانه روزی کارها را پیش بردند به طوری که در طول 9 ماه گذشته پروژه فقط چهارروز تعطیل بود.

    وی ادامه داد: امسال این پروژه بیش از 25 درصد پیشرفت داشت و بحمدالله به اتمام رسید.

    طاهرخانی گفت: مترو گلشهر ـ هشتگرد به طول 25.8 کیلومتر است که 4.8 کیلومتر آن زیر سطحی و 21 کیلومتر روسطحی است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی ظرفیت مترو هشتگرد را انجام 250 هزار سفر در روز عنوان و تاکید کرد: جدا از این که این قطار برقی می تواند از کاهش ورودی و خروجی خودرو از تهران بکاهد در کنترل بازار مسکن نیز موثر است.

    طاهرخانی با بیان این که محوطه ایستگاهی مترو هشتگرد به مساحت 22 هزار متر مربع بزرگترین ایستگاه رو سطحی مترو کشور است گفت: این مترو صرفا به هشتگرد خدمات نمی دهد بلکه صرفا به تمام غرب استان البرز خدمات خواهد داد.

    مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان این که هشتگرد ظرفیت جمعیت پذیری 600 هزار نفر را دارد تصریح کرد: جمعیت کنونی هشتگرد 55 هزار نفر است که اصلی ترین مشکل ساکنان این شهر عدم دسترسی مناسب به خطوط ارتباطی است. کاهش آلودگی هوای تهران و کاهش مصرف سوخت نتیجه قطعی افتتاح این پروژه خواهد بود.

     

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط