فونیکسریمکسبهتام

تا پایان آذرماه؛

تولیدات ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو از مرز ۶۰۴ هزار دستگاه گذشت

عصر خودرو- بررسی آمارهای منتشره سامانه کُدال حاکی از تولید ۶۰۴ هزار و ۸۰۶ دستگاه خودرو از سوی گروه های صنعتی ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو از ابتدای امسال تا پایان آذرماه است.

تولیدات ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو از مرز ۶۰۴ هزار دستگاه گذشت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، برپایه آمارهای سامانه کدال، در این مدت 260 هزار و 534 دستگاه خودرو از سوی گروه صنعتی ایران خودرو تولید شد که 48 هزار و 717 دستگاه خودرو از مجموع تولیدات یاد شده مربوط به آمار آذرماه این گروه است.

    در 9 ماهه امسال 182 هزار و 881 دستگاه خودرو در گروه پژو، 36 هزار و 398 دستگاه خودرو در گروه سمند، 120 دستگاه سوزوکی، پنج هزار و 253 دستگاه رانا و 20 هزار و 425 دستگاه دنا در گروه صنعتی ایران خودرو تولید شد.

    در این مدت، ایران خودرو موفق به تولید هزار و 287 دستگاه ال 90، چهار هزار و 543 دستگاه هایما، دو هزار و 139 دستگاه دانگ فنگ، پنج هزار و 140 دستگاه پژو 2008 و دو هزار و 348 دستگاه گروه وانت و سایر محصولات شد.

    سایپا و تولید سراتو

    بررسی آمارهای سامانه کدال حاکی از تولید 271 هزار و 532 دستگاه خودرو از سوی گروه سایپا از آغاز امسال تا پایان آذرماه است.

    37 هزار و 193 دستگاه از این خودروها در آذرماه تولید شد که نکته بارز آن تولید 40 دستگاه سراتو است. در حالی که به‌دنبال تصمیمِ شرکت کره‌ای کیاموتورز برای تبعیت از تحریم ها، اواسط مرداد تولید خودرو سراتو در سایپا متوقف شده بود، اما به نظر می رسد سایپا برای پاسخگویی به اندک تعهدات باقی مانده خود به مشتریان، قطعات سراتو را نگه داشته و در این ماه مونتاژ و عرضه کرد.

    برپایه این آمارها، در مدت یاد شده سایپا 138 هزار و 500 دستگاه پراید، 120 هزار و 932 دستگاه تیبا، سه هزار و 670 دستگاه سراتو، 423 دستگاه آریو، چهار هزار و 887 دستگاه چانگان CS35 و سه هزار و 120 اس. کی. دی (SKD) تولید کرد.

    به گفته مسئولان سایپا، اس. کی. دی ها برای تولید خودرو در سایت‌های خارجی این شرکت مورد استفاده قرار می‌گیرند.

    اس کی دی (SKD- Semi Knocked Dawn)  یا همان قطعات نیمه کامل، شیوه ای است که در کارخانه های داخلی اجرا شده و در آن یکسری از قطعات به دلیل فناوری بالا، فرآیند تولید خاص و غیره به شکل آماده از کشور مبدا وارد و در شرکت‌های داخلی سرهم بندی می‌شود.

    تولید بیش از 11 هزار دستگاه خودرو در پارس خودرو در آذرماه

    بررسی آمارهای منتشره سامانه کُدال همچنین حاکی از تولید 11 هزار و 73 دستگاه خودرو از سوی گروه پارس خودرو در آذر ماه امسال است.

    برپایه آمارهای سامانه یاد شده، بیشترین تولید این گروه خودروسازی در نهمین ماه سال مربوط به خانواده X100 یا همان پراید با 9 هزار و 743 دستگاه بود.

    همچنین در این ماه هزار و 270 دستگاه از گروه Q200 (کوئیک) و تنها 10 دستگاه از گروه S200 (ساینا) تولید شد.

    آمارهای تجمعی 9 ماهه پارس خودرو

    بررسی آمارهای سامانه کدال حاکی از تولید 72 هزار و 740 دستگاه خودرو در این گروه از ابتدای امسال تا پایان آذرماه است.

    بیشترین آمار تولید پارس خودرو در این مدت مربوط به پراید با 67 هزار و 840 دستگاه است.

    پارس خودرو در 9 ماهه امسال دو هزار و 920 دستگاه خودرو از گروه رنو تولید کرد. با توجه به اینکه تا پایان مردادماه نیز همین رقم برای تولیدات گروه رنو ثبت شده بود، نشان می‌دهد هیچ محصولی از این گروه در شهریور، مهر، آبان و آذر ماه تولید نشد.

    همچنین، همچون مهر و آبان ماه، آمار تولید برلیانس در حد 193 دستگاه باقی مانده که حاکی از تولید نشدن این خودرو از آن زمان دارد.

    سامانه کدال همچنین به تولید نشدن خودروهای ریچ P27‌ و ون دولوکس در شرکت پارس خودرو از ابتدای امسال اشاره دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو