فونیکسریمکسبهتام

اختصاصی «عصرخودرو»؛

جدیدترین قیمت انواع لاستیک خودرو در بازار

عصر خودرو- برندهایی مانند بارز و کویر سرآمد تایرهای تولید شده در داخل به شمار می‌آیند و حتی طبق اظهار نظر مدیرعامل یکی از این برندها، تولید تایر در کشورمان در یک ماه اخیر رکوردزنی هم کرده است و درمورد واردات نیز باید گفت به میزان کافی تایر خصوصاً لاستیک خودروهای تجاری و سنگین به کشور وارد شده است.

جدیدترین قیمت انواع لاستیک خودرو در بازار
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، سؤال اصلی این است که عکس العمل بازار نسبت به این میزان تولید و واردات چه بوده است؟ طبق صحبت‌های فروشندگان این راسته قیمت تایر نسبت به سه ماهه گذشته نه تنها تغییری نکرده بلکه نزدیک به 5 درصد هم افزایش قیمت برای اکثر محصولات داخلی در بازار دیده می شود. از طرفی واردات برندهای مختلف از جمله تایرهای چینی همچنان ادامه دارد که به بازار تایرهای داخلی که با مشقت‌های فراوان چراغ این صنعت را روشن نگه داشته‌اند و چالش های بزرگی مانند تامین ارز و مواد اولیه روبرو هستند ضربه‌های زیادی وارد کرده است. در عمل واردات تایرهای چینی جز صرفه اقتصادی برای واردکننده که بعضاً طعم سود 50 درصدی را هم می‌چشند توجیه دیگری ندارد که اغلب هم از راه قاچاق به کشور وارد می‌شوند چرا که در صورت واردات از گمرکات رسمی کشور با تعرفه 40 درصدی روبرو خواهند بود.
    در مورد فراوانی برندهای مختلف در بازار نیز باید خاطرنشان کرد اغلب برندهای مطرح خارجی در کشور گر چه کمیاب شده‌اند اما همچنان با کمی زحمت قابل خریداری هستند، البته قیمت آنها ممکن است در شهرهای مختلف و حتی چند فروشنده مختلف در یک شهر نیز تا حدی متفاوت باشد چرا که نوسانات نرخ ارز، هزینه حمل و نقل و ... بر روی فاکتور نهایی تایر بسیار تاثیرگذار است.
    اگر قصد خرید از این بازار را دارید باید توجه داشته باشید که برندهای مختلفی در بازار موجود هستند که در میان آنها تایرهای ایرانی ضمن قیمت بسیار مناسب دارای ضمانت نامه و همچنین کیفیت بالایی هستند. همچنین تایرهای با نرخ دولتی نیز گاها در شهرهای مختلف و فروشگاه‌های مشخص شده از طرف اتحادیه‌های مربوطه به فروش می‌رسد که قیمتی تقریباً نصف تایرهای بازاری دارند.
    در هنگام خرید باید توجه داشته باشید چون در برخی موارد تایرهای احتکار شده در انبارهای محتکران به دام قانون افتاده در سطح شهر پخش می‌شوند ممکن است مدت زیادی از تولید آنها گذشته باشد، پس قبل از خرید حتماً به تاریخ تولید درج شده بر روی فاق تایر توجه ویژه‌ای داشته باشید. در پایان باید یادآوری کنیم اگر بودجه کافی برای مراجعه به این بازار گران قیمت را ندارید، بازار تایرهای دست دوم در فضای مجازی و حتی در آپاراتی‌ها نیز بسیار داغ است که می‌توانید تا حدودی نیاز اتومبیل خود را با قیمتی ارزان‌تر برطرف نمایید.

    تایر برند کنتیننتال مدل UHP سایز 295/35R21 - دو حلقه
    به قیمت 6.7 میلیون تومان

    تایر برند ایران تایر مدل Karena سایز 185/65R14 - دو حلقه
    به قیمت 565.000 تومان

    تایر برند جی تی مدل KOMODO M/T PLUS سایز 33/12.5R15 - دو حلقه
    به قیمت 4.3 میلیون تومان

    محمد ملکی زاده

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط