فونیکسریمکسبهتام

روند دنیای فناوری در سال ۲۰۲۰ چگونه خواهد بود؟

"سایبرتراک" تسلا در دسترس نخواهد بود

عصر خودرو- از عرضه کنسول‌های بازی جدید تا فعالیت اتحادیه‌های کارگری در شرکت اپل پیش‌بینی می‌شود این‌ها مواردی از روند دنیای فناوری در سال پیش روی میلادی باشند.

"سایبرتراک" تسلا در دسترس نخواهد بود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، در سال 2019 میلادی شاهد تولید محصولات گوناگون و اتفاقات متعددی در دنیای فناوری بودیم و در سال آینده میلادی نیز باید منتظر فرایندهای فناورانه دیگری باشیم که در اینجا قصد داریم به برخی از آنها اشاره کنیم.

    "سایبرتراک" تسلا در دسترس نخواهد بود

    این یک پیش‌بینی آسان است. زیرا حتی خود شرکت "تسلا" هم مدعی نشده که خودرو چشمگیر آن در سال 2020 میلادی برای فروش در دسترس قرار گیرد.

    تسلا گفته که سایبرتراک به طور کامل در سال 2021 میلادی عرضه خواهد شد و اولین نمونه‌های آن در سال آتی به فروش خواهد رسید.

    این وانت آینده نگرانه برقی منحصربفرد از همان آلیاژ فولادی ساخته شده که برای ساخت موشک "استارشیپ"(Starship) شرکت "اسپیس‌ایکس"(SpaceX) مورد استفاده قرار گرفته است.

    قیمت این وانت برقی جذاب از 39 هزار و 900 دلار شروع می‌شود. سایبرتراک، ششمین خودرو تسلا از زمان تأسیس این شرکت در سال 2003 است. این خودرو می‌تواند رقیب سرسختی برای تراک فورد سری-اف(Ford F-Series) که بیش از 40 سال در ایالات متحده پرفروش ترین وانت بوده است و وانت "شورلت سیلورادو"(Chevrolet Silverado) شرکت آمریکایی شورلت باشد.

     

    "گوگل داپلکس" به اروپا راه نخواهد یافت

    یکی از چشمگیرترین و آینده نگرانه‌ترین محصولاتی که طی چند سال گذشته توسط "گوگل" تولید شده، "گوگل داپلکس"(Google Duplex) است که یک فناوری نوآورانه در زمینه خدمات صوتی صحبت کردن است.

    این دستیار هوش مصنوعی می‌تواند مکالمه تلفنی برقرار کند و قرار ملاقاتی را به صورت تلفنی با فردی تنظیم کند.

    به عنوان مثال در آزمایش این محصول  این هوش مصنوعی گوگل با یک فرد واقعی که در یک آرایشگاه کار می‌کرد تماس تلفنی برقرار کرد و از او برای کوتاهی مو وقت گرفت.

    در ابتدا، این فناوری مورد انتقاد قرار گرفت. زیرا آنقدر خوب است که استفاده از آن را می‌توان "فریبنده" توصیف کرد.

    ولی می‌توان گفت دریافت یک تماس اتوماتیک از یک فرد با دشواری‌هایی مواجه است که باعث می‌شود این فناوری تا چند سال به اروپا وارد نشود.

    راجع به عینک هوشمند یا ماشین اپل چیزی نخواهیم شنید

    اپل برای آینده خود دو پروژه بزرگ در حوزه فناوری دارد. یکی عینک واقعیت افزوده اپل و دیگری خودروی خودران این شرکت.

    عینک‌های هوشمند اپل عینک‌های شفافی هستند که کاربر می‌تواند ضمن دیدن تصاویری که در مقابل چشمانش نمایش داده می‌شود از طریق آن دنیای بیرون را نیز ببیند. به عبارت دیگر، آنها محیط واقعی را تقویت می‌کنند و به دنیای بیرون می‌افزایند. پیش از این گفته شده بود که انتظار می‌رود این محصول در اوایل سال 2020 میلادی رونمایی شود ولی به احتمال زیاد این محصول اپل در سال 2021 میلادی عرضه خواهند شد.

    گفتنی است شرکت اپل همواره نسبت به اعلام زودهنگام محصولات خود محتاط بوده است.

     

    آیفون بعدی 4 دوربین عقب خواهد داشت

    خیلی از گوشی‌های تلفن تاکنون تولید شده‌اند که 4 دوربین در آن‌ها بکار گرفته شده است. آخرین گوشی اپل که هم‌اکنون در بازار موجود است، آیفون 11 است که 3 دوربین در پشت گوشی دارد.

    ولی اپل در نظر دارد در آیفون بعدی تغییراتی اعمال کند و یک لنز با قابلیت بزرگنمایی منحصر به فرد در آیفون 12 اضافه کند.

    انتظار می‌رود که اپل چهار مدل گوشی تحت عناوین آیفون 12، آیفون 12 پرو، آیفون 12 پرو مکس و آیفون SE 2 در جریان برگزاری رویدادی در سپتامبر سال 2020 میلادی معرفی و رونمایی کند.

    گزارش‌های پیشین نشان می‌داد که گوشی‌های آیفون 12 به فناوری شبکه نسل پنجم اینترنت همراه 5G مجهز خواهند بود و به کاربران امکان دسترسی به شبکه اینترنت پرسرعت را خواهد داد.

     

    اپل فعالیت کارگری را تجربه خواهد کرد

    تنها کسانی‌ که توانایی تغییر در کارهای "سیلیکون ولی"(Silicon Valley) را دارند، شرکت‌های درون آن هستند.

    در سال 2018 میلادی فعالیت‌های کارگری شدت گرفت و کارمندان گوگل در برابر آزار و اذیت‌های جنسی به اعتراض و تظاهرات پرداختند.

    کارمندان مایکروسافت هم علیه همکاری با وزارت دفاع آمریکا به شکایت و اعتراض پرداختند.

    همچنین کارمندان آمازون در برابر اعمال قوانین مهاجرت و گمرک اعتراض کردند.

    ولی شرکت "اپل" که بزرگترین آن‌هاست، تاکنون کارمندان خود را از ابراز مخالفت در عموم بازداشته است.

    ولی با توجه به موضع این شرکت در برابر "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا و "شی جین پینگ"(Xi Jinping) رئیس‌جمهور چین احتمالا این سرکوبی اعتراضات چندان دوام نخواهد داشت.

     

    تبلیغات به اسپیکرهای هوشمند راه می‌یابد

    به جرأت می‌توان گفت "آمازون" و "گوگل" در حوزه اسپیکرهای هوشمند بر دیگر شرکت‌ها مسلط هستند ولی هیچ‌کدام از آن‌ها هنوز پاسخی برای این سوال نداشته‌اند که مزیت داشتن این قبیل دستگاه‌ها در خانه چیست؟ کاهش فاحش قیمت‌ این دستگاه‌ها بدان معناست که درآمد قابل توجهی از فروش آن‌ها حاصل نمی‌شود.

    شرکت آمازون تجربه‌ای طولانی در استفاده از "الکسا" به عنوان یک کانال خرده‌فروشی داشته است ولی تنها راهی که می‌توان درآمد میلیونی کسب کرد، استفاده از تبلیغات است.

     

    اینترنت 5G معنادارتر خواهد بود

    هم‌اکنون اینترنت نسل پنجم برای بریتانیایی‌ها  موجود است و در مناطق شهری متراکم، شبکه‌های اینترنتی متعدد به ارائه استانداردهای بسیار سریع موبایلی می‌پردازند.

    البته دستگاه‌هایی هم وجود دارند که از استانداردهای جدید پشتیبانی می‌کنند ولی اغلب دستگاه‌ها از اینترنت 4G استفاده می‌کنند. زیرا پرچمداران این صنعت از قبیل "سامسونگ"،"گوگل"  و "اپل"همچنان از اینترنت نسل چهارم استفاده می‌کنند.

    این روند تغییر خواهد کرد و در سال 2020 میلادی سخت‌افزار گوشی‌هایی همچون "پیکسل 5"(Pixel 5)،"آیفون 12 پرو"(iPhone 12) و "گلکسی S11" سامسونگ از اینترنت‌های سریع‌تر پشتیبانی خواهند کرد.

    آغاز دوباره جنگ کنسول‌ها

    روند دنیای بازی‌های رایانه‌ای طی چند سال اخیر آرام بوده است و کنسول‌های "ایکس‌باکس" و "پلی استیشن" مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

    در این حال شرکت‌های مایکروسافت و سونی تمرکز خود را روی ارتقا و طراحی مدل‌های ارزان‌تر گذاشته‌اند.

    در سال 2020 میلادی شاهد عرضه یک نسل جدید از کنسول‌های بازی "ایکس‌باکس" و "پلی استیشن" خواهیم بود.

     

    تقابل نایک و گوگل در فناوری‌های پوشیدنی

    زمانی‌ که گوگل در اوخر 2019 میلادی، "فیت بیت"(Fitbit) را خریداری کرد، تمایل جدیدی در موفقیت در عرضه فناوری‌های پوشیدنی از خود نشان داد.

    فضایی که پیش از این در آن تلاش‌هایی انجام داده بود و با طراحی "اندروید پوشیدنی" مقابل رقیب خود یعنی "اپل" قد علم کرد.

    این تصمیم در راستای تولید یک پلتفرم مستقل برای فناوری‌های پوشیدنی این شرکت بود.

    "جیم پرایر"(Jim Prior) مدیرعامل شرکت مشاوره برند "Superunion" اظهار کرد، بسیاری از گجت‌های پوشیدنی از دیگر گجت‌ها قابل تمایز نیستند و نمی‌توانند با پوشاک کاربران سازگار شوند. در عوض، برندهای مطرح ورزشی بسیار فنی و مهندسی هستند. به خصوص شرکت "نایک" در این حوزه قوی ظاهر شده و دید خلاقانه‌ای پیدا کرده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو