فونیکسریمکسبهتام

ربات‌های شارژری که به دنبال خودروهای برقی می‌روند

عصر خودرو- شرکت "فولکس‌واگن" نمونه اولیه ربات‌هایی را ساخته که خودروهای برقی موجود در پارکینگ‌ها را پیدا کرده و شارژ می‌کنند.

ربات‌های شارژری که به دنبال خودروهای برقی می‌روند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، "تسلا" تنها خودروسازی نیست که در حوزه ربات‌های شارژر خودروهای برقی اقداماتی انجام داده است.

    شرکت "فولکس‌واگن" هم نمونه اولیه ربات‌های شارژر را ساخته که می‌تواند در پارکینگ، به سمت خودروهای برقی حرکت کند و این خودروها را پیدا کرده و شارژ کند.

    به این ترتیب صاحبان خودروهای برقی دیگر نگران پیدا کردن مکانی برای شارژ خودروهای برقی خود نخواهند بود.

    این ربات می‌تواند خود را به خودرو وصل کند و 50 کیلووات انرژی برق را به خودرو منتقل کند. این کار می‌تواند از طریق از یک اپلیکیشن یا شبکه هوشمند انجام شود.

    در این ربات‌های شارژر، دوربین، اسکنر لیزری و حسگرهای مافوق صوت تعبیه شده که به ربات‌ اجازه می‌دهند هم محل پارکینگ و هم محل درگاه شارژ خودرو را پیدا کند.

    گفتنی است، چندین ربات می‌توانند در یک پارکینگ مورد استفاده قرار گیرند.

    شرکت "فولکس‌واگن" گفته که تصمیمی در مورد زمان عرضه این ربات‌های شارژر نگرفته است و این زمان به عوامل مختلفی از جمله توانایی تشخیص و استفاده از درگاه‌های شارژ توسط ربات بستگی دارد.

    با توجه به روندی که در خودروهای برقی به وجود آمده و استفاده از آن‌ها در حال توسعه بیشتر است، می‌توان گفت ساخت این ربات‌ها یک امر ضروری محسوب می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط