فونیکسریمکسبهتام

محدودیت‌های ترافیکی در محورهای منتهی به پایتخت

عصر خودرو- کارشناسان سازمان هواشناسی با توجه به فعالیت سامانه بارشی مستقر در کشور پیش‌بینی کرده‌اند امروز ۹۸/۱۰/۰۶ نوار غربی و مرکز ایران درگیر این سامانه شده و بارش‌های مناسبی در این مناطق تجربه شود

محدودیت‌های ترافیکی در محورهای منتهی به پایتخت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، کارشناسان سازمان هواشناسی با درنظر گرفتن اطلاعات موجود در نقشه‌های ماهواره‌ای شرایط جوی کشور را برای 24 ساعت آینده در نوار غربی و مرکز  بارانی پیش بینی کرده‌اند که این بارش‌ها در ارتفاعات به صورت برف است. به گفته این کارشناسان  فعالیت اصلی سامانه بارشی جدید که  از دیروز فعال قابل توجهی در نوارغربی کشور داشته امروز بیشتر در مرکز کشور است و با درنظر گرفتن سرعت حرکت آن پیش بینی می‌شود از روز یکشنبه آینده نوار شرقی ایران را تحت تاثیر خود قرار دهد.

    گرمترین و سردترین نقطه ایران: اطلاعات ارسال‌شده از ایستگاه‌های هواشناسی شهرهای مختلف به سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز 6 دی‌ماه 98 جزیره ابوموسی با 26 درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرمترین نقطه و شهرستان ارومیه با 3درجه سانتی‌گراد بالای صفر سردترین نقطه کشور است.

     وضعیت جوی استان‌ها: اطلاعات ماهواره‌ای از شرایط جوی کشور نشان می‌دهد امروز 98/10/05 نوار غربی کشور درگیر بارندگی‌های ناشی از ورود سامانه بارشی جدید هستند و در بخش مرکزی و شرق کشور جوی آرام و بدون پدیده خاص را تجربه می‌کند؛ به این ترتیب شرایط جوی استان‌ها در 24 ساعت آینده اینگونه است.

    گلستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، سمنان، قم، مرکزی، همدان، لرستان، کرمانشاه، کردستان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری،  ابری همراه با بارش برف و باران که در ارتفاعات بارش به صورت برف قابل توجه است. اردبیل باد و توفان شدید همراه با افزایش ابر از اواخر روز . مازندران آسمان صاف که همراه با افزایش دما است اما از ساعات پایانی روز رفته رفته بر حجم ابرها افزوده  می‌شود. گیلان، زنجان، قزوین، البرز و ایلام غبارآلود که رفته رفته بر حجم ابرها افزوده می‌شود و در ساعات پایانی روز احتمال بارش باران پیش بینی شده است. سایر نقاط ایران صاف و بدون پدیده خاص جوی گزارش شده است.

    وضعیت جوی پایتخت:باتوجه به اطلاعات ماهواره‌ای کارشناسان سازمان هواشناسی آسمان پایتخت را امروز جمعه 6 دی ماه 98 ابری همراه با بارش‌های پراکنده بخصوص در ارتفاعات گزارش کرده‌اند که این بارش‌ها کیفیت هوای تهران برای امروز و فردا را کمی بهبود می‌بخشد. تهرانی‌ها امروز در گرمترین ساعت 12 درجه سانتی‌گراد بالای صفر و در خنک‌ترین ساعت هم 3 درجه سانتی‌گراد را تجربه می‌کنند.

    وضعیت راه‌ها:کارشناسان اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با درنظر گرفتن اطلاعات سازمان هواشناسی امروز جمعه 6 دی ماه و گزارش‌های دریافتی از ایستگاه‌های مستقر در سراسر مسیرهای مواصلاتی کشور اعلام کرده‌اند، علی‌رغم  بارش‌های روز گذشته در نوار غربی کشور تمام راه‌های مواصلاتی کشور باز و تردد کاملا عادی در آنها جریان دارد، اما با در نظر گرفتن افزایش میزان بارندگی‌ها از اواخر امروز تا روز شنبه به‌خصوص در غرب و جنوب غربی کشور به رانندگان توصیه می‌شود از تردد غیرضروری در این محورها خودداری کرده و در صورت عبور حتماً تجهیزات مناسب زمستانی به همراه داشته باشند. این درحالی است که در برخی محورهای مواصلاتی منتهی به پایتخت بخصوص فیروزکوه، هراز، کرج و چالوس امروز محدودیت‌های ترددی جهت تسهیل عبور و مرور اعمال می‌شود. بنابراین بهتر رانندگانی که قصد تردد در این مسیرها را دارند قبل از حرکت با استفاده از اطلاعات سامانه ترافیک جاده‌ای www.141.ir و تلفن‌ گویای 141 زمان و مسیر سفر خود را مدیریت کنند.

    • محور ــ هراز: آسمان کل مسیر صاف تا قسمتی ابری گزارش شده است.

    • محور فیروزکوه: آسمان کل مسیر صاف تا قسمتی گزارش شده است.

    •محور کرج ــ چالوس: در این مسیر آسمان تا شهرستان مرزن‌آباد ابری همراه با بارش برف و باران گزارش شده است.

    •محور تهران ــ قزوین: آسمان کل مسیر صاف تا قسمتی ابری گزارش شده است.

    •محور قزوین ــ رشت: آسمان کل مسیر صاف تا قسمتی ابری گزارش شده است.

    • محور قزوین ــ زنجان ــ تبریز: از شهرستان زنجان تا تبریز آسمان ابری همراه با بارش برف و باران گزارش شده است.

    • محور سمنان ــ دامغان: آسمان کل مسیر صاف و بدون پدیده خاص جوی گزارش شده است.

    • محور بجنورد ــ اسفراین: آسمان کل مسیر صاف و بدون پدیده خاص جوی گزارش شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط