فونیکسریمکسبهتام

خودروی کوچک و محبوب اروپایی‌ها کدام است؟

عصر خودرو-نسل پنجم رنو کلیو (Renault Clio) یکی از خودروهای جدید، اسپرت و جوان پسند در میان مشتریان اروپایی است که تاکنون توانسته سهم قابل توجهی را در بازارهای جهانی به خود اختصاص دهد.

خودروی کوچک و محبوب اروپایی‌ها کدام است؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، نسل پنجم رنو کلیو (Renault Clio) یکی از محبوب‌ترین خودروهای کوچک در کلاس سوپر مینی در میان شهروندان و مشتریان اروپایی به شمار می رود و یکی از نقاط قوت آن، بدون شک طراحی ظاهری زیبا و اسپرت آن است.

همانطور که از تصاویر این خودروی کوچک می توان دریافت، مهندسان رنو کلیو برای بهبود و ارتقای ایرودینامیک این محصول و نزدیک کردن طراحی آن به خودروهای اسپرت و جوان پسند، دست به تغییر ابعاد آن زده که نتیجه آن کاهش طول این خودرو به میزان 14 میلیمتر و کاهش ارتفاع آن به میزان 30 میلیمتر است.

بر اساس گزارش مجله انگلیسی autocar،  از بزرگترین رقبای این خودرو می‌توان به فولکس واگن پولو و فورد فیستا اشاره کرد که به عقیده بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه خودرو، رنو کلیو به خوبی موفق شده است از آنها سبقت بگیرد و با جلب نظر و رضایت مشتریان اروپایی، فروش بالاتری را به خود اختصاص دهد.

از مشخصات اصلی این خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

قدرت موتور: 99 اسب بخار و  160 نیوتن متر گشتاور
شتاب رسیدن از سرعت صفر به 62 مایل بر ساعت: 11.6 ثانیه
انتشار گاز آلاینده کربن دی اکسید: 99 گرم بر کیلوگرم
قیمت: 16 هزار و 295 پوند

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم