فونیکسریمکسبهتام

یک مقام مسئول :

رفع مشکل فرسودگی موتور خودروهای دوگانه‌سوز

کدام خودروها می‌توانند گازسوز شوند؟

عصر خودرو- قاسمی ده‌چشمه گفت: دارندگان خودروهای دوگانه سوز می‌توانند با مصرف هر ۳ باک CNG، یک باک بنزین مصرف کنند که مشکل خشک بودن آن برطرف شود.

رفع مشکل فرسودگی موتور خودروهای دوگانه‌سوز
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، حمید قاسمی ده‌چشمه معاون مدیرعامل و نایب رییس هیئت مدیره شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران  گفت: تمام افرادی که متقاضی دوگانه سوز کردن خودرو هستند می توانند به سایت IRNGV مراجعه کنند. در این سامانه به صورت اتوماتیک مراحل ثبت نام انجام شده و قبل از اینکه رانندگان مشخصات شخصی خودرو را وارد کنند سامانه آن‌ها را به سمت کارگاه تبدیل یا کارخانه سازندگی هدایت می‌کند.
    او بیان کرد: پیامک این سامانه به صاحب و مالک خودرو ارسال می‌شود البته هم اکنون در حالت دسته‌بندی این پیامک ها هستیم تا به نوبت به کارگاه های مجاز گازسوز کردن خودروها معرفی کنیم.

    قاسمی با اشاره به اینکه چه خودرو‌هایی می‌توانند در این سامانه ثبت‌نام کنند؟، گفت: خودرو‌هایی نظیر وانت‌های سبک و سنگین، تاکسی‌ها، ون‌ها و مسافربر‌های شخصی که مصرف بنزین بالایی دارند، شامل طرح تبدیل موتور به پایه گازسوز هستند.

    او درباره شرایط تفکیک خودروها، گفت: شرایط تفکیک برای خودرو‌ها مشخص‌ است. وانت‌بار‌ها با مشخصات خودرویی، شناسایی
    موتورهای پایه گاز سوز از بنزین بهتر هستند

    نایب رییس هیئت مدیره شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در پاسخ سوالی مبنی بر اینکه چرا خودرو‌هایی که دوگانه سوز هستند به هنگام تبدیل وضعیت خوب کار نمی کنند و مردم از آن راضی نیستند؟ آیا فناوری جدید یا پیشرفت‌هایی حاصل شده که بتواند آن را جبران کند؟ گفت: بیشتر فناوری روی پیت‌های پایه گاز سوز غیر پایه‌ای است که هم اکنون نسل چهارم آن‌ها در بازار موجود است.

    او افزود: در گذشته فقط نسل یک به صورت اپن بوک بوده، اما اکنون سیستم‌های کلوز بوکی طراحی و به بازار عرضه شده است که این سیستم‌ها را هدایت و آن را تنظیم می‌کند که چه میزان گاز باید به داخل موتور تزریق شود و بر اساس کشش و نیازی که ماشین دارد آن را تنظیم می‌کند.

    قاسمی ادامه داد: هم اکنون با تکنولوژی‌های جدید این عملیات بهتر شده است بدین معنا که در نمونه‌هایی که الان در حالت تست هستند مشاهده می شود که یک اکتان 133 وارد موتور می‌شود پس بهسوزی موتور و کیفیت سوخت بالاست. در کل ممکن است فقط میزان cng بالاتر برود.

    او درباره خشک بودن موتور خودروهای دوگانه سوز، گفت: به دلیل اینکه این خودروها دوگانه سوز هستند افراد مصرف کننده می‌توانند از هر 3 باک CNG،  یک باک بنزین مصرف کنند که مشکل خشک بودن آن برطرف شود.

    نایب رییس هیئت مدیره شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در رابطه با موتور‌های پایه گاز سوز و شرایط داخلی‌سازی آن، گفت: در خصوص موتور‌های پایه‌گاز سوز باید گفت که موضوع قابل اهمیت پیمایش بالاست که هم اکنون از 240 کیلومتر به 340 کیلومتر رسیده است و امیدوار هستیم که با حمایتی که از مرکز تحقیقات ایران خودرو می‌شود موتور ملی پایه گاز سوزمان حداقل 400 کیلومتر را در سال‌های آینده داشته باشد.

    قاسمی درباره معایب موتورهای پایه گاز سوز و اینکه بسیاری از افراد ادعا دارند که این موتور‌ها کشش ندارند یا داخل خودرو بوی بنزین می‌آید، گفت: در خصوص موتور پایه گاز EF7 این موضوعات صحت ندارد. طراحی این موتور یک طراحی جامع است یعنی به روزترین طراحی در آن زمان انجام شده است اما اکنون هیچ خودرویی از 70 درصد قدرت موتور حتی در سربالایی استفاده نکرده  است.

    او درباره تعداد محدود خودروهای دوگانه سوز، گفت: ظرفیت تولید موتور برای این نوع خودروها در کشور کم است و به دنبال آن هستیم که در سال آینده این تکنولوژی را حمایت کنیم و تا موتور‌های پایه‌گاز سوز با تنوع زیادتر و با پیمایش بیشتر تولید شود.

    نایب رییس هیئت مدیره شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران تشریح کرد: هم اکنون صد در صد موتور ملی ساخت داخل است حتی یک پیچ آن هم از خارج وارد نمی‌شود.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو