فونیکسریمکسبهتام

تردد مخفیانه کامیون‌های فرسوده در شهر در شرایط اضطرار

مسئولان خواب مانده‌اند؟

عصر خودرو- یکی ازعوامل تشدید آلودگی در تهران تردد شبانه کامیون‌های فرسوده در شهر است، اما هیچ گونه نظارتی بر این موضوع نمی‌شود و اعمال جرایم نیز تاکنون تاثیر گذار نبوده است.

تردد مخفیانه کامیون‌های فرسوده در شهر در شرایط اضطرار
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴:۰۰

     به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، تهران کلانشهری که طبق گزارش و اعلام سازمان ملل در فهرست آلوده‌ترین شهر‌های جهان قرار دارد به صورتی که هم اکنون شهر تهران در رده هشتم پایین‌تر از پکن چین و بالاتر از دهلی نو هند است؛ لذا تنها راهکاری که مسئولان شهری برای کاهش ذرات آلاینده انجام می‌دهند تعطیلی مدارس، توقف فعالیت‌های صنایع و معادن، اجرای طرح زوج و فرد خودرو‌ها و ممنوع تردد کامیون‌ها است به این صورت که در جلساتی که به منظور طرح کاهش آلودگی هوا در تهران با عنوان کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران برگزار می‌شد مصوباتی اعمال، اما زمان اجرای آن نا معلوم بود و اگر هم اجرا می‌شد نتیجه‌ای در بر نداشت چرا که تاکنون منجر به کاهش و رفع آلودگی در تهران نشده است.

    براساس نظر برخی از کارشناسان یکی ازعوامل تشدید آلودگی در تهران تردد شبانه کامیون‌های فرسوده در شهر است لذا در زمان‌هایی که هوای تهران به شرایط اضطرار می‌رسد این کار گروه تصمیم بر ممنوعیت تردد و ورود کامیون‌ها به صورت شبانه و یا روزانه در شهر می‌گیرند، اما طبق بررسی‌ها و مشاهدات شهروندان این کامیون‌ها هم اکنون به صورت مخفیانه و شب‌ها پس از بارگیری از مقصد در شهر تردد می‌کنند.

    علاوه بر کامیون‌های فرسوده، فعالیت صنایع و معادن فاقد استاندارد نیز در زمان‌های اضطرار ممنوع می‌شود، اما طبق همین مشاهدات برخی از کارخانه‌ها نیز علیرغم ممنوعیت فعالیت می‌کنند.

    محمد رستگاری معاون پایش و نظارت اداره کل سازمان حفاظت محیط زیست استان تهران در رابطه با این موضوع اظهار کرد: طبق تصمیم کارگروه ملی کاهش آلودگی هوای تهران در زمان‌های اضطرار تردد هر گونه وسیله آلاینده از جمله کامیون‌ها در شهر‌ها ممنوع است.

    به گفته رستگاری، اگر در این زمان کامیون و یا کارخانه‌ای که فاقد استاندارد است فعالیت کند طبق مصوبات کارگروه از فعالیت آن‌ها جلوگیری و جرایمی در نظر گرفته می‌شود.

    معاون پایش اداره کل محیط زیست استان تهران گفت: متاسفانه کامیون‌های فرسوده با توجه به مصوبات در شهر به صورت غیر قانونی تردد می‌کنند که پلیس باید جلوی این موضوع را بگیرد و ما در تلاش هستیم که مصوبه‌ای برای افزایش جرایم این مورد اعمال کنیم.
    اما اعمال افزایش جرایم برای تردد کامیون‌های فرسوده در شهر می‌تواند به کاهش آلودگی تهران منجر شود؟
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط