فونیکسریمکسبهتام

عذرخواهی مدیرعامل ایران خودرو از مشتریان بابت تاخیر در تحویل خودروها

عصر خودرو- با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان تیرماه سال آینده از دو خودرو رونمایی خواهد شد که یورو ۵ هستند و در این میان تمام سعی خود را خواهیم کرد که تا مدت عنوان شده یورو ۵ به کل محصولات تولیدی ایران‌خودرو تسری پیدا کند.

عذرخواهی مدیرعامل ایران خودرو از مشتریان بابت تاخیر در تحویل خودروها
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از روزنامه ایران، محور اظهارات فرشاد مقیمی در گفت‌و‌گو با روزنامه ایران: صنعت قطعه‌سازی کشور بسیج شده تا نسبت به تأمین قطعه اقدام کند، از این‌رو مردم مطمئن‌ باشند که ما به تعهدات پایبند هستیم و در موعد مقررخودروهای ثبت‌نامی در طرح‌های پیش فروش را تحویل می‌دهیم. پس از اطمینان از تامین قطعه پیش فروش خودرو اجرا می‌شود. 

    به‌هیچ عنوان از رعایت استانداردها عقب‌نشینی نکردیم و حتی جلوتر از استانداردهای اجباری در حال حرکت هستیم.

    با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان تیرماه سال آینده از دو خودرو رونمایی خواهد شد که یورو 5 هستند و در این میان تمام سعی خود را خواهیم کرد که تا مدت عنوان شده یورو 5 به کل محصولات تولیدی ایران‌خودرو تسری پیدا کند.

    یک محصول جدید که سال آینده وارد بازار خواهد شد، گازسوز و شبیه ون‌های موجود است.این خودرو بسیار پیشرفته و دارای امکانات زیاد است و قدرت پیمایش آن 300 کیلومتر در هر بار سوخت‌گیری است.

    برای تولید خودروهای پایه گازسوز برنامه‌های متعددی داریم. اخیرا ایران خودرو با شرکت پخش و پالایش وزارت نفت قراردادی را منعقد کرده که تا پایان سال تولید خودروهای گازسوز از 300 دستگاه به 800 دستگاه برسد. اولویت ما این است که گازسوز کردن خودروهای حمل ونقل عمومی را انجام دهیم.

    بعد از گسترده‌تر شدن تحریم‌ها، با همکاری تولیدکنندگان داخلی توانستیم 31 قطعه را که به خارج از کشور وابسته بودیم داخلی‌سازی کنیم و این موضوع اتفاق بزرگی در صنعت خودرو است.تولید خودرو در قیاس با ماه‌های گذشته افزایش خوبی داشته است.

    چند ماه پیش میزان تولید روزانه خودرو تنها 900 دستگاه در روز بود ولی اکنون به 2 هزار و 118 دستگاه رسیده است.این نشان می‌دهد که ایران‌خودرو به ثبات نسبی در تولید دست یافته است و بازار می‌تواند شرایط آرام‌تری را دنبال کند.

    از طرفی شهریور ماه روزانه 600 دستگاه خودرو به مردم تحویل داده می‌شد و اکنون این رقم به 2 هزار دستگاه رسیده است.ما به خاطر تمام معوقات در تحویل خودرو از مردم و شهروندان عذرخواهی می‌کنیم.

    شهریورماه میزان خودروهای ناقص که امکان تزریق در بازار مصرف را نداشت 67 هزار دستگاه بود اما با همکاری قطعه‌سازان این عدد به 12 هزار دستگاه خودرو رسیده است. با ورود 5 هزار قطعه جدید از هفته جاری، میزان خودروهای ناقص ایران خودرو در کف پارکینگ به 9 هزار دستگاه خودرو می‌رسد.

    میزان کل معوقات فعلی ما 149 هزار دستگاه است .این در شرایطی است که تا چند ماه پیش میزان معوقات ما بیش از 200 هزار دستگاه بود.تا پایان سال‌جاری و با تزریق نقدینگی میزان معوقات کاهش قابل توجهی خواهد یافت.

    همکاری با بخش دفاعی کشور آغاز شده است.اکنون با 8 مجموعه دفاعی کشور ساخت 23 پروژه را دنبال می کنیم.تولید مشترک در حوزه تولید خودرو و قطعات خودرو است.یکی از تولیدات مشترک تولید گیربکس اتومات است.از سال آینده تولید گیربکس اتومات وطنی شروع می شود.

    با هدف ارتقای ظرفیت تولید خودرو و تنوع سبد محصولات خودروسازان، قرار است ایران خودرو و سایپا، خودروی اقتصادی تولید کنند. خودروی اقتصادی با پلتفرم مشترک ایران خودرو و سایپا به بازار عرضه خواهد شد.

    واگذاری دارایی های غیرمولد در دستور کار قرار گرفته است. ما سهام‌های که ایجاد ارزش افزوده در تولید نمی کند را به فروش می‌رسانیم.
    ما باید کاری را انجام دهیم که به خودروسازی مربوط است. حداقل 200 ملک ایران خودرو به فروش می رسد.

    اگر هر مجموعه دانش بنیانی بتواند قطعات مورد نیاز صنعت خودرو را داخلی سازی کند، تا یکسال قطعات آنها را با قیمت وارداتی خریداری می کنیم و بعد از آن با هزینه‌ای که برای داخل تمام می شود خریدها را دنبال خواهیم کرد.

    اخیراً ایران خودرو با شرکت پخش و پالایش وزارت نفت قراردادی را منعقد کرده است که تا پایان سال تولید خودروهای گازسوز از 300 دستگاه به 800 دستگاه برسد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو