فونیکسریمکسبهتام

جریمه ۸۶ میلیون دلاری فولکس واگن در استرالیا

عصر خودرو- نهاد نظارتی استرالیا فولکس واگن را به علت تقلب و دستکاری در میزان انتشار گازهای آلاینده توسط خودروهای دیزلی ۸۶ میلیون دلار جریمه کرد.

جریمه ۸۶ میلیون دلاری فولکس واگن در استرالیا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، فولکس واگن که یکی از بزرگترین شرکت‌های خودروسازی در جهان به شمار می رود و سهم قابل توجهی در بازارهای اروپا و جهان را به خود اختصاص داده است، در چند سال اخیر به علت رسوایی خودروهای دیزلی موسوم به دیزل‌گیت، به شدت تحت فشارهای متعددی از سوی دولت‌های مختلف به خصوص آمریکای شمالی و اروپا قرار گرفته است.

    حالا بر اساس تازه ترین اخبار منتشرشده در رویترز، استرالیا نیز از رسوایی فولکس واگن به عنوان خطر و تهدیدی بزرگ برای محیط زیست این کشور یاد کرده و آن را به جرم تقلب و دستکاری در موتور خودروهای دیزلی و انتشار گازهای آلاینده به محیط زیست متهم و این خودروساز بزرگ آلمانی را به پرداخت 86 میلیون دلار جریمه وادار کرده است.

    این در حالی است که این شرکت بزرگ در حد فاصل سال‌های 2011 و 2015 میلادی بالغ بر 57 هزار دستگاه خودرو وارد بازار استرالیا کرده است.

    در سال 2015 میلادی رسوایی پرونده خودروهای آلاینده فولکس واگن آلمان برای نخستین بار در ایالات متحده آمریکا افشا شد، چراکه پس از آزمایش های صورت گرفته مشخص شد نرم افزار مدیریت میزان آلایندگی موتور خودروهای دیزلی این شرکت دستکاری شده بود.

    فولکس واگن پس از اعتراف به تقلب به پرداخت میلیاردها دلار جریمه محکوم شد و هنوز هم مشکلات حقوقی در بسیاری از کشورهای جهان مواجه و به ایجاد آلودگی در محیط زیست متهم است.

    انتهای پیام

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم