فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های کشور:

فعالیت ٢ هزار و ۴۰۰ تاکسی پیکان در شیراز

عصر خودرو- مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور با اشاره به فعالیت ٢ هزار و ۴۰۰ تاکسی پیکان در شیراز، گفت: آلایندگی این خودروها بالا است و باید با ارائه تسهیلاتی ارزان قیمت به حذف آنها و نوسازی ناوگان تاکسیرانی کمک کرد.

فعالیت ٢ هزار و ۴۰۰ تاکسی پیکان در شیراز
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، ضامنی چهارشنبه ٢٧ آذر در آیین تجلیل از فعالان حوزه حمل و نقل که به مناسبت هفته حمل و نقل در شیراز برگزار شد، با بیان اینکه بخشی از آلودگی هوا مربوط به حمل و نقل عمومی است هر چند که بخش اندکی مربوط به تاکسی‌ها است، گفت: 170هزار تاکسی فرسوده داریم که برای خروج آنها باید وزارت کشور، دولت و شهرداری‌ها ورود کنند.

    او افزود: با توجه به اینکه مشکلاتی در تولید خودرو و افزایش قیمت مواجه هستیم باید برای حذف پیکان از ناوگان تاکسیرانی کشور تمهیداتی اندیشیده و اجرایی کنیم.

    مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور خاطرنشان کرد: در بخش سهمیه بندی سوخت نیز سهمیه سرویس و آژانس‌ها دیده نشده بود که با رایزنی در این باره مساعدت انجام و سهمیه‌ای در نظر گرفته شد که توزیع می‌شود.

    مدیرکل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها و همیاری‌های کشور نیز گفت: موافقت ارزی خرید سه هزار اتوبوس دریافت شده که تعداد زیادی از آنها سهم کلانشهرها می‌شود.

    مرضیه حصاری با تاکید بر اینکه باید از حمل و نقل عمومی دفاع کرد، گفت: اوراق مشارکت برای اتوبوس‌های درونشهری در نظر گرفته شده است.

    او با اشاره به لزوم توجه شهرداری شیراز به زیرساخت‌های حمل و نقلی سبک و ارزان مانند دوچرخه، گفت: کمپین استفاده از دوچرخه در 22شهر کشور راه‌اندازی می‌شود.

    مدیرکل دفتر حمل و مقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها و همیاری‌های کشور همچنین از اختصاص بودجه ٦ هزار و 500 میلیارد تومانی برای دوگانه سوز کردن خودروها خبر داد و گفت: اولویت با حمل ونقل عمومی است.

    حصاری همچینن عنوان کرد: مطالعات احداث تراموای شیراز باید در شورای عالی ترافیک تصویب شود تا بتوانیم در قانون بودجه، ردیف بودجه‌ای برای این پروژه دریافت کنیم.

    او یادآور شد: سامانه‌ای برای توزیع لاستیک تاکسی‌ها نیز پیش‌بینی شده که هیچ پولی هم دریافت نمی‌شود و تنها با دریافت حواله، اقدام به توزیع لاستیک با قیمت تنظیم بازار می‌کند.

    رئیس شورای شهر شیراز نیز  یکی از مهمترین حقوق افراد را برخوداری از سلامت و بهداشت عمومی دانست و گفت: حمل ونقل عمومی از جمله این حقوق است و باید در دسترس همگان قرار گیرد.

     عبدالرزاق موسوی خاطرنشان کرد: حمل و نقل عمومی باید سریع و سهل الوصول و دارای کیفیت بوده و حداقل قیمت را داشته باشد اما متاسفانه دولت در ایران در حوزه حمل و نقل، بودجه‌ای پیش‌بینی نکرده و نگاه متمرکزگرایی دولت، شهرداری و شوراها را با مشکلاتی مواجه کرده است.

    او همچنین با بیان اینکه مردم ما نیازمند مدیران شایسته و خدمات ویژه هستند، خاطرنشان کرد: ماموریت شورا و شهرداری خدمات رسانی است و در اجرای این وظیفه یک اصل اساسی وجود دارد که مردم ما حق دارند از یک زندگی شایسته برخودار باشند.

     در مراسم تجلیل از فعالان حوزه حمل و نقل استان فارس از تمبر و پوستر شیراز، شهر داوطلب دوچرخه سواری، رونمایی شد.

     

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو