فونیکسریمکسبهتام

کروز با داخلی سازی آمادگی تامین روزانه ۳۵۰۰ ECU را دارد

عصر خودرو- یکی از مشکلات امروزه صنعت خودروسازی کشور، مشکلات ناشی از تحریم های ظالمانه بین المللی است که حرکت فعالان این صنعت در جهت داخلی سازی قطعات از فرصت های آن است. شرکت صنایع تولیدی کروز در مسیر پویش داخلی سازی قطعات خودرو گام های موثری برداشته و مانند همیشه سعی در پیشبرد این صنعت و کاهش میزان وابستگی به کشورهای خارجی را دارد.

کروز با داخلی سازی آمادگی تامین روزانه ۳۵۰۰ ECU را دارد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، حسین انصاری مدیر قوای محرکه شرکت صنایع تولیدی کروز با اشاره به داخلی سازی صد درصدی ECU توسط این شرکت گفت: کروز از سال 92 تولید اولین نسل از ECU را آغاز کرد و تا به امروز توانسته 5 نسل متفاوت از آن را داخلی سازی و تولید کند. در واقع این شرکت قطعه سازی نخستین شرکت داخلی در بومی سازی صد درصدی ECU است، چرا که این قطعه ی های تک به عنوان سامانه مدیریت موتور یک برد الکترونیکی است که با استفاده از میکروپروسسور مخصوص (دربردارنده لایه های مختلف نرم افزاری) و مدارات ورودی و خروجی متعدد، امکان دریافت، تحلیل ورودی ها و همچنین ارسال فرمان های لازم براساس شرایط تنظیم شده (کالیبراسیون) را دارا است و کروز توانسته تمام اجزای تشکیل دهنده آن را از سخت افزار تا بخش نرم افزاری که مهمترین بخش آن محسوب می شود داخلی سازی کند و این امر با مهندسی معکوس بسیار متفاوت می باشد.
    وی افزود: یک جنبه از دانش طراحی و تولید ECU مربوط به سخت افزار آن است که در خودروهای متفاوت به طوری تقریبی یکسان هستند و جنبه دیگر آن طراحی و پیاده سازی توابع و استراتژی های کنترل موتور بر اساس مشخصات آن و خودروی خاص و منطبق با استانداردها و نیازهای مشتری است که نشان از اهمیت بیشتر دانش نرم افزار و کالیبراسیون در طراحی و تولید این قطعه داشته که نیاز به دانش فنی و تخصص بسیار بالا در آن است.
    مدیر قوای محرکه کروز با تاکید بر اینکه کروز تنها شرکت در بومی سازی واقعی این قطعه است اظهار کرد: چندی از شرکت ها به داخلی سازی ECU اقدام کرده اند که عمدتا توانستند بخش سخت افزاری آن را با مهندسی معکوس قطعات خارجی موجود، داخلی سازی کنند ولی در بخش نرم افزاری آن که نیاز به دانش فنی حساس است، هنوز توسط هیچ شرکت داخلی به جز کروز بومی سازی نشده است.
    انصاری با بیان اینکه کروز توانایی تامین همه ی نیاز روزانه خودروسازان به ECU را دارد، تصریح کرد: این بنگاه اقتصادی ظرفیت تولید روزانه 3500 عدد ECU را دارد که در حال حاضر بنا به درخواست خودروسازان روزانه حدود 1200 تا 1400 قطعه به آنها تحویل می دهد و نیمی از نیاز روزانه ی صنعت خودروسازی کشور به این قطعه را تامین می کند. البته کروز ظرفیت تولید بیش از نیاز روزانه خودروسازان به این قطعه های تک الکترونیکی را دارا بوده و در صورت افزایش درخواست، این بنگاه اقتصادی توانایی تامین آن را دارد.
    وی با اشاره به تعداد ECU تولیدی در کروز گفت: شرکت کروز از سال 92 تا به حال توانسته بیش از سه میلیون و ششصد هزار ECU را در داخل تولید و به بازار عرضه کند، اکنون در قدمی دیگر در بومی سازی قطعات با فناوری بالا، نسل جدید ECU با میکروپروسسور 32 بیتی را تولید کرده و به صورت انبوه آماده عرضه به بازار است که به زودی از آن طی مراسمی رونمایی می شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو