فونیکسریمکسبهتام

جولان کامیون‌ها در روزهای آلوده

جریمه ۹۰ هزار تومانی بازدارنده نیست

عصر خودرو- رئیس پلیس راهور پایتخت به تردد کامیون ها در روزهای آلوده انتقاد کرد و گفت: جریمه ۹۰ هزار تومانی برای تردد در روزهای آلوده در مقابل دستمزد ۴-۳ میلیون تومانی کارساز نیست.

جولان کامیون‌ها در روزهای آلوده
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس ، سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهور پایتخت در خصوص اعمال ممنوعیت تردد کامیون‌ها در روزهای آلوده اظهار داشت: به دلیل شدت آلودگی هوا ممنوعیت تردد کامیون‌ها در حال اجراست و ماموران پلیس راهور به محض مشاهده کامیون‌ها، رانندگانشان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اعمال قانون می‌کنند.

    رئیس پلیس راهور پایتخت در پاسخ به این پرسش فارس که در معابر شاهدیم که کامیون‌ها اعمال قانون شده ولی به تردد خود ادامه می‌دهند و جریمه منعی برای ادامه حرکت آنها نیست، گفت: ممنوعیت تردد کامیون فقط مشمول جریمه می‌شود، نه توقیف؛ مگر اینکه تخلفات دیگری رخ داده باشد که کامیون توقیف شود.

    سردار مهماندار با اعلام این مطلب که ماموران پلیس راهور برای ممنوعیت تردد کامیون‌ها در مبادی ورودی شهر مستقر شده و اجازه ورود کامیون‌ها به شهر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نمی‌دهند، اظهار داشت: برخی کامیون‌ها از مسیرهای دیگر وارد شهر می‌شوند؛ کامیون‌هایی که از مبدا مانع ورودشان به شهر شده‌ایم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ جریمه نمی‌کنیم، اما بقیه کامیون‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ که در معابر باشند، طبق قانون اعمال قانون خواهیم کرد.

    وی با اشاره به این مطلب که مبلغ جریمه منظورشده برای ممنوعیت تردد کامیون‌ها کارساز نیست، تاکید کرد: با توجه به کرایه‌ای که کامیون‌ها برای انتقال بار دریافت کرده و مبلغی در حدود 2، 3 و 4 میلیون تومان است، جریمه‌ای 90 هزار تومانی بازدارنده نیست؛ چراکه خیلی از پیمانکاران پرداخت مبلغ جریمه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ قبول می‌کنند تا کارشان انجام شود.

    رئیس پلیس راهور پایتخت اظهار داشت: باید وزارت کشور در این زمینه بازنگری کند؛ چراکه مبلغ جریمه بازدارندگی لازم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ندارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو