فونیکسریمکسبهتام

رئیس سازمان راهداری اعلام کرد؛

ممانعت از تردد وانت‌بارهای بدون بارنامه در جاده

احتمال افزایش سهمیه سوخت سواری های برون شهری

عصر خودرو- رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: برای تردد وانت‌بارها در صورت حمل بار در جاده، بارنامه صادر خواهد شد و در صورت نداشتن بارنامه، پلیس راهور از ادامه حرکت آنها جلوگیری می‌کند.

ممانعت از تردد وانت‌بارهای بدون بارنامه در جاده
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۴:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، عبدالهاشم حسن‌نیا در نشست خبری «چهارمین نمایشگاه حمل و نقل و صنایع وابسته» در خصوص کرایه حمل کانتینرهای سوختی اظهار داشت: افزایش هزینه حمل سوخت توسط کامیون‌های کانتینربر صحت ندارد و ما هیچ بخشنامه‌ای برای افزایش کرایه حمل سوخت صادر نکرده‌ایم.

    وی در خصوص افزایش کرایه تاکسی‌های بین شهری نیز گفت: مسافران از افزایش کرایه مسافربرهای شخصی گلایه‌مند هستند و خودروهای عمومی و تاکسی‌های بین شهری هیچ‌گونه افزایش کرایه مسافر نداشته‌اند.

    معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: از تیرماه امسال وظیفه احداث راه‌های روستایی از ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها گرفته و به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای محول شد. تاکنون 1700 میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی برای ساخت راه‌های روستایی هزینه‌ کرده‌ایم که بخش زیادی از آن به صورت اوراق اسناد خزانه است.

    حسن‌نیا افزود: برنامه‌ریزی کرده‌ایم که طی 6 ماه آینده روزانه 20 کیلومتر راه روستایی احداث کنیم و 8000 دستگاه از ماشین‌آلات سازمان راهداری به بخش احداث راه‌های روستایی منتقل شده است.

    رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در خصوص نوسازی ماشین‌آلات این سازمان نیز اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های ما نوسازی ناوگان است و برخی ماشین‌آلات ما عمر بالای 40 سال دارند. در شورای اقتصاد، خرید 350 دستگاه ماشین‌آلات راهداری با اعتبار 600 میلیارد تومان از محل منابع سال 98 سازمان راهداری از شرکت هپکو تصویب شده است.

    وی درباره وضعیت حمل بار در جاده‌ها گفت: یکی از مشکلاتی که در این زمینه داریم، نامناسب بودن توزیع بار است که به عنوان مثال برخی ماشین‌آلات ما سالانه 150 هزار کیلومتر پیمایش حمل بار دارند و برخی کامیون‌ها نیز تنها 30هزار کیلومتر بار در جاده حمل می‌کنند درحالی‌که گردش مالی صنعت حمل بار جاده‌ای سالانه 30 تا 35هزار میلیارد تومان است که این رقم بزرگ می‌تواند فرصت مناسبی برای بهبود اقتصاد صنعت حمل و نقل جاده‌ای و توزیع مناسب بار در کشور شود.

    به گفته حسن‌نیا، سالانه 400هزار دستگاه کامیون در حال تردد ترانزیتی از کشورمان به کشورهای دیگر هستند که درآمد ارزی برای ما دارند.

    وی در خصوص سخت و زیان‌آور بودن شغل رانندگان گفت: تعیین سخت و زیان‌آور بودن این شغل بر عهده ما نیست و قانونگذار باید آن را تعیین کند. در حال حاضر یک میلیون راننده داریم که میانگین سنی آنها بین 40 تا 50 سال است و اگر شغل رانندگی سخت و زیان‌آور شود، 100هزار نفر آنها بازنشسته خواهند شد.

    رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درباره تردد وانت‌بارها در جاده گفت: پیش از افزایش قیمت بنزین، وظیفه ساماندهی حمل بار توسط وانت‌بارها در جاده به سازمان راهداری محول شد و سازمان راهداری در این خصوص بخشنامه‌ای صادر کرد که حمل بار با وانت‌بار در جاده بر اساس بارنامه است بنابراین اگر وانت‌باری بدون بارنامه اقدام به حمل بار در جاده کند، پلیس راهور می‌تواند از ادامه حرکت آن جلوگیری کند.

    حسن‌نیا یادآور شد: تخصیص سهمیه سوخت به وانت‌بارها نیز اخیراً قرار شده بر اساس بارنامه باشد و اگر پیمایش وانت‌بارها بر اساس بارنامه افزایش یابد، وانت‌بارها می‌توانند سهمیه سوخت بیشتری دریافت کنند.

    وی در خصوص تخصیص سوخت به کامیون‌ها بر اساس تن‌ ـ کیلومتر گفت: در طرح تخصیص سوخت بر اساس پیمایش به کامیون‌ها به این شکل عمل می‌کنیم که میزان تردد یک سرخالی کامیون برای رسیدن به چشمه بار محاسبه شده و معادل 90 درصد آن سوخت دریافت می‌کنند.

    به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، روزانه 600 میلیون تن، بار در کشور جابجا می‌شود که سهم حمل و نقل جاده‌ای از آن 460 میلیون تن است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط