فونیکسریمکسبهتام

دبیر انجمن خودروسازان:

حاضریم واردات خودرو آزاد شود اما به یک شرط!

عصر خودرو- دبیر انجمن خودروسازان گفت: حاضر بودیم واردات خودرو آزاد شود آن هم با تعرفه کمتر اما قیمت‌گذاری دستوری نیز برای خودروسازان داخلی برچیده شود.

حاضریم واردات خودرو آزاد شود اما به یک شرط!
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از گسترش نیوز ،  پس از ارائه لایحه بودجه 99 و بررسی درآمدهای پیش‌بینی شده دولت می‌توان به نتایجی در خصوص واردات خودرو دست یافت. با توجه به این که دولت در این بودجه برای خود درآمدی از طریق واردات خودرو در نظر نگرفته است، می‌توان دریافت که واردات خودرو در سال 99 نیز ممنوع خواهد بود؛ این موضوع را دبیر انجمن واردکنندگان خودرو نیز تایید کرد. در رابطه با اثرات ممنوعیت واردات خودرو بر وضعیت خودروسازان داخلی کشور، گفت‌و‌گویی با احمد نعمت‌بخش، دبیر انجمن خودروسازان صورت گرفته است که در ادامه گزارش مشروح آن را می‌خوانید.

    نعمت‌بخش درباره ممنوعیت واردات خودرو اظهار کرد: اولا باید گفت که خودروسازان و این انجمن تقاضای بسته شدن واردات خودرو را نداشتند. ما در بحث قیمت‌گذاری به شدت آسیب دیدیم. سال گذشته ایران‌خودرو و سایپا هر کدام 8 هزار میلیارد تومان زیان کردند و امسال نیز در 6 ماه نخست سال هر خودروساز بالغ بر 5 هزار میلیارد تومان زیان دیده است. این موارد ناشی قیمت‌گذاری دستوری است و مجبور هستیم خودروها را با زیان بفروشیم. حاضریم واردات حتی با تعرفه کمتر آزاد شود اما خودروسازان از قیمت‌گذاری معاف شوند.

    وی دلایل بسته شدن واردات خودرو را چنین بیان کرد و گفت: واقعیت این است که به دلیل مشکلات و کمبود ارز جلوی واردات خودرو به کشور گرفته شده است. ورود خودروهای خارجی ارزبری بالایی دارد و به همین دلیل فشار به نرخ ارز می‌آورد. خریداران خودروهای وارداتی افراد خاصی هستند که تمکین مالی بالایی دارند بنابراین بر وضعیت فروش خودروهای داخلی تاثیر نمی‌گذارد . رنج خودروهای خارجی با نمونه‌های داخلی به هیچ وجه قابل مقایسه نیست. خودروهای وارداتی رقیب خودروهای داخلی نیستند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو