فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خبرداد:

سرقت روشنایی معضل تازه راه‌های سمنان

ناوگان باری و مسافربری استان جوان‌تر از کشور

عصر خودرو- سمنان مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان از افزایش سرقت کابل‌ها، ترانس‌ها و فیوز و..به عنوان مشکل جدید و جدی محورهای این استان نام برد و گفت: جایگزینی این اقلام سرقتی هزینه‌های گزافی را به راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تحمیل می‌کند.

سرقت روشنایی معضل تازه راه‌های سمنان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، احسان منصور کیایی در آستانه هفته حمل و نقل جاده‌ای و روز راهدار در نشست خبری با اصحاب رسانه استان از تلاش برای چاره‌اندیشی برای این مشکل جدی خبر داد و اظهار کرد: با افزایش سرقت‌ها جایگزینی این اقلام سرقتی چه برای شرکت‌های پیمانکار و چه برای راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سخت شده است.

    وی با بیان اینکه سرقت این اقلام در همه شهرستان‌ها در حال افزایش است ادامه داد: کابل‌های برق، ترانس‌ها ، فیوزها و...از جمله اقلامی است که توسط سارقان به سرقت می‌روند.

    مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان از رایزنی با دستگاه‌های مسوول و از جمله نیروی انتظامی برای برخورد با سارقان خبر داد و گفت: در همین ارتباط با فرمانداری‌های هشت‌گانه استان، دادستان‌ها، نیروی انتظامی و...در تعامل هستیم تا راهکارهای مناسبی برای برخورد با این پدیده بیابیم.
    وی از افزایش گشت‌های شبانه‌روزی برای مقابله با این سرقت‌ها خبر داد و افزود: در صددیم که گشت‌های نیروی انتظامی ،اکیپ‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان و گشت‌های مشترک را افزایش دهیم.

    این مدیر مسوول با اشاره به گستردگی راه‌های این استان خاطرنشان کرد: بیش از یک‌هزار و 996 کیلومتر راه اصلی، یک‌هزار و 81 کیلومتر راه روستایی و فرعی و...تحت‌پوشش این اداره کل قرار دارد.

    منصور کیایی از افزایش ترددها در محورهای این استان خبر داد و اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 105 میلیون تردد در محورهای استان توسط 56دستگاه ترددشمار استان ثبت شده است.

    وی با اشاره به صدور مجوز 56مجتمع خدمات رفاهی در محورهای استان تصریح کرد: در حال حاضر 28 باب از این56مجتمع‌های خدمات رفاهی در حال بهره‌برداری هستند، 24 باب آنها در حال احداث و چهار باب نیز در مرحله استعلامات هستند.

    این مدیر مسوول با اشاره به توزیع بیش از 600 کلاه ایمنی موتورسیکلت در استان گفت: در همین راستا با همکاری دهیاری‌های استان دوره‌های آموزشی در سطح استان برگزار و این کلاه‌های ایمنی توزیع شدند. همچنین خریداری و توزیع بیش از 500 کلاه ایمنی دیگر را نیز در برنامه داریم که در صورت تامین اعتبار تا پایان سال توزیع خواهند شد.

    وی از وجود 40 شرکت مسافربری فعال در استان سمنان خبر داد و گفت: یک‌هزار و 337 راننده در قالب 800 خودروی نادگان مسافربری استان فعالیت می‌کنند.
    منصورکیایی با اشاره به جابجایی بیش از یک میلیون و 93 هزار مسافر در هشت ماهه امسال، از جابجایی بیش از 356 هزار نفر در بخش ناوگان مسافربری درون استانی سمنان خبر داد و افزود: 736 هزار نفر نیز از طریق ناوگان برون استانی این استان در هشت ماهه امسال جابجا شدند.

    مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان،متوسط عمر ناوگان اتوبوسی این استان را 13.2 سال، اعلام کرد و گفت: متوسط عمر ناوگان سواری استان 10.3 سال و متوسط عمر ناوگان باری در استان 21.6 سال است این درحالی است که متوسط عمر ناوگان باری در سطح کشور 25سال است .

    وی ادامه داد: با وجود اینکه متوسط عمر ناوگان باری استان چند سالی کمتر است اما از طریق دستگاه های ذی‌ربط در صددیم که با بهره‌گیری از امکانات استانی به نوسازی این ناوگان بپردازیم.
      26 اذر روز ملی حمل‌ونقل و رانندگان و راهداری نامگذاری شده و به همین مناسبت برنامه‌هایی از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان برنامه‌ریزی شده که در طول هفته برگزار خواهد شد.
    وی در پاسخ به پرسش ایسنا در خصوص خدمات دهی به خودروهای درراه مانده در گردنه های برفگیر استان گفت: همکاران ما در طول همه زمستان در راهدارخانه های گردنه های برفگیر استقرار دارند و به محض اختلال در محور به سرعت به کمک کاربران جاده در این نقاط می شتابند.
    منصور کیایی از تعبیه شن و دیگر ملزومات در نقاط برفگیر خبر داد و افزود: همکاران ما در اولین فرصت به بازکردن محورها می پردازند اما متاسفانه بخش زیادی از رانندگان در این مواقع امکانات اولیه و تجهیزات زمستانی لازم را با خود همراه ندارند و همین منجر به مشکلاتی در این گونه شرایط می شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط