فونیکسریمکسبهتام

یک ماه از اجرای طرح سهمیه بندی بنزین گذشت؛

رانندگان تاکسی همدان در انتظار افزایش کرایه

تصمیمی اتخاذ نشده است

عصر خودرو- سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین در حالی وارد نخستین ماه اجرا می شود که رانندگان تاکسی در همدان همچنان منتظر تصمیم گیری برای افزایش کرایه ها هستند اما وعده سال آینده داده می شود.

رانندگان تاکسی همدان در انتظار افزایش کرایه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، ساعت حوالی 19 و 45 دقیقه شب را نشان می دهد که به ایستگاه تاکسی در مسیر اعتمادیه – چمران در خیابان تختی همدان می رسم.

    در حالی که حدود 6 تا 7 تاکسی در ایستگاه توقف کرده اند و عده ای از رانندگان در گوشه ای مشغول صحبت هستند از آنها مسیر نهایی را پرسش می کنم که در نهایت یکی از رانندگان آن هم با اکراه فراوان از اینکه به مسیر چمران برود قبول می کند و من هم سوار می شوم.

    5 دقیقه ای گذشته و هنوز مسافری برای سوار شدن به تاکسی مراجعه نکرده و وقتی گذر زمان را دیدم با احتساب 3 سرنشین دیگر کیف پول خود را نگاهی انداختم و وقتی از همراه داشتن پول مطمئن شدم از راننده خواستم که حرکت کند و کرایه سایر سرنشینان تاکسی را پرداخت کنم.

    روی شیشه تاکسی و در سمتی که مسافر می نشیند برگه ای زرد رنگ حاوی آرم تاکسیرانی کرایه مسیر میدان امام(ره) تا انتهای اعتمادیه را 1300 تومان و کرایه میدان امام تا چمران و سنگ سفید را 1400 تومان قید کرده است.

    6 هزار تومان را به راننده تاکسی پرداخت کردم و در حالی که انتظار داشتم 400 تومان مابقی آن را دریافت کنم راننده تقاضای 2 هزار تومان دیگر کرد و کرایه مسیر را برای هر نفر 2 هزارتومان ذکر کرد.

    در کمال تعجب و در حالی که روزهای قبل شاهد این چنین برخوردی از سوی رانندگان نبودم فقط به دلیل آنکه عجله داشتم و باید زودتر به منزل می رسیدم 2 هزار تومان دیگر از کیفم خارج کردم و به وی پرداخت کردم و در حالی که از او علت این افزایش کرایه را پرسیدم وی تایم شب را علت این افزایش کرایه ذکر کرد!

    به هرحال خودکرده را تدبیر نبود و از آنجا که خستگی نیز از چهره راننده پیدا بود بحث را خاتمه دادم و در ادامه مسیر در حالی که از پنجره تاکسی بیرون را نگاه می کردم اتفاقات یک ماهه اخیر را در ذهنم مرور کردم.

    با خودم کلنجار می رفتم که بنده خدا راننده هم حق دارد به هرحال بنزین را گرانتر از ماه های قبل می خرد اما مصاحبه های رئیس جمهور و معاونین و سایر مسئولین کشور و حتی استان همدان مدام از ذهنم می گذرد که به مردم ایران اطمینان می دهیم هیچ تغییری در قیمتها نخواهیم داشت‌...

    این اتفاق شاید برای هر شهروند دیگری هم رخ دهد اما آنچه مسلم است اینکه مسئولان باید نظارت ها را جدی تر کنند ضمن اینکه اختصاص سهمیه بنزین کافی به رانندگان این بخش نیز یک ضرورت جدی است.

    البته موضوع به همین جا هم ختم نمی شود چراکه طی هفته گذشته نیز نزدیک به 400 راننده ون در همدان در اعتراض به سهمیه بنزین در محل کار خود حاضر نشدند و تردد شهروندان همدانی با مشکل روبرو شد که البته در پی این اتفاق اقداماتی انجام و قول رفع مشکلات داده شد.

    رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری همدان در همین خصوص در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه سهمیه بنزین تاکسی ها 400 لیتر و این سهمیه بندی برای کل کشور صورت گرفته است، گفت: تاکسی های دوگانه سوز 250 لیتر و خودروهای ون نیز بر اساس مجوز وزارت کشور 600 لیتر بنزین در ماه دریافت می کنند.

    تاکنون برای ون ها 400  لیتر بنزین شارژ شده است

    محمد پوروخشوری با بیان اینکه تاکنون برای ون ها 400  لیتر بنزین شارژ شده است، اظهار داشت: به گفته مسئولان وزارت کشور باید برای رانندگان خودروهای ون کارت سوخت جدید صادر شود تا سهمیه 600  لیتری بنزین برای آنها محقق شود.

    وی با بیان اینکه طبق برنامه زمانبندی شده برای کل کشور از 25 آذر ماه تا پایان آذرماه کارت‌های جدید صادر خواهد شد و سهمیه 600 لیتر می‌شود، گفت: سهمیه از سمت وزارت کشور اعلام می‌شود و تا این لحظه رقم های اعلامی همین است.

    رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری همدان همچنین با بیان اینکه فعلا بنایی بر افزایش کرایه تاکسی ها را نداریم اما صحبت های خود را در شورای شهر و کمیسیون های مختلف انجام داده ایم، گفت: تا زمانی که اعلام رسمی نشود برنامه‌ای برای افزایش کرایه ها نداریم کما اینکه تاکید شده نباید افزایش کرایه صورت گیرد مگر اینکه مراجع ذیصلاح این اقدام را موجه اعلام کنند.

    پوروخشوری از وجود 1100 تاکسی فرسوده در همدان خبر داد و با بیان اینکه پس از گران شدن خودرو مبلغ وامی که برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی در نظر گرفته شده بود دیگر جوابگو نبود چرا که تاکسی تا 70 میلیون تومان افزایش قیمت پیدا کرد، گفت: اقداماتی صورت گرفته تا مبالغ وام رانندگان تاکسی افزایش یابد و در صورت اقدام با همکاری شورای شهر و شهرداری در یک بازه زمانی بندی شده نوسازی ناوگان تاکسیرانی همدان انجام می شود.

    وی گفت: در این برنامه در هر فاز 300 تا 400 تاکسی نوسازی می شوند و طی مدت یک سال خودروهای فرسوده از ناوگان تاکسیرانی همدان خارج خواهند شد.

    مدیر معاونت تاکسیرانی و حمل و نقل بار و کالا شهرداری همدان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه کرایه تاکسی در ساعات شب در همدان 50 درصد افزایش دارد، گفت: در کمیته نرخ گذاری تلاش شده برای سال آینده شاهد افزایش کرایه ها باشیم.

    تاکسی های خطی شهر همدان پایبند قانون هستند و موارد تخلف هم شاید در دربستی ها رخ دهد
    میلاد کریمی تاکید کرد: تاکسی های خطی شهر همدان پایبند قانون هستند و موارد تخلف هم شاید در دربستی ها رخ دهد.

    مسئول رسیدگی به شکایات معاونت تاکسیرانی و حمل و نقل بار و کالا شهرداری همدان نیز در این خصوص در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه معمولان روزانه تا 10 شکایت مردمی از رانندگان تاکسی گزارش می شود که معمولا هم به خاطر همراه نداشتن پول خرد اتفاق می افتد، گفت: گاهی رانندگان پول خرد همراه ندارند و مابقی کرایه مسافران در حد 100 تا 200 تومان را پرداخت نمی کنند که در این موارد به راننده تذکر داده می شود.

    خلیل الله رضائیان با بیان اینکه از راننده درخواست می شود همراه نداشتن پول خرد را به مسافر اطلاع دهد تا شائبه گران شدن کرایه ایجاد نشود، گفت: سهمیه بندی بنزین باعث گرانی نرخ تاکسی ها نشده و طبق ماه های قبل دریافت می شود.

    وی با تاکید بر اینکه شمار شکایات تغییری نداشته و مانند دوره های قبل است، گفت: از ساعت 20 و 30 دقیقه شب نرخ کرایه تاکسی در همدان 50 درصد افزایش می یابد.

    به هر حال افزایش نرخ بنزین و اجرای طرح سهمیه بندی آن سبب شده که رانندگان از شرایط حاکم رضایت چندانی نداشته باشند چراکه معتقدند دخل و خرج با هم نمیخواند و بهتر است در نرخ کرایه ها تجدید نظر صورت گیرد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو