فونیکسریمکسبهتام

زنگنه:

مسیر برای دوگانه سوز کردن خودرو‌ها باز است

عصر خودرو- زنگنه گفت: بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان در گازرسانی روستایی هزینه کرده‌ایم و میلیون‌ها تقاضا برای گازسوز کردن وسایل آمد.

مسیر برای دوگانه سوز کردن خودرو‌ها باز است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، زنگنه وزیر نفت ضمن تشکر از همکاری سازمان‌های مرتبط با ارائه دوگانه سوز کردن خودرو، گفت: 6 هزار و 500 میلیارد تومان برای داخلی‌سازی قطعات خودرو در داخل هزینه می‌شود و یک ریال نباید از خارج وارد شود. یعنی 6 هزار و 500 میلیارد تومان به رونق تولید کمک می‌کنیم.


    او بیان کرد: تمام قطعات استفاده شده باید در داخل باشد. اکنون نرخ یک لیتر بنزین 3 هزار اما Cng 600 تومان است و راه برای دوگانه سوز کردن خودرو باز شده است. اکنون 2 هزار و 600 جایگاه داریم که تا دو برابر می‌توانند سوخت ارائه دهند.

    وزیر نفت گفت: راه‌حل مسئله سوخت را نباید فقط در ساخت پالایشگاه دانست چرا که هر پالایشگاه 20 هزار دلار هزینه دارد و 4 تا 5 سال زمان نیاز دارد. راه‌حل در تولید خودرو است که بخشی از آن کارخانه ایی است و بخشی به Cng باز می‌گردد.

    زنگنه افزود: گاز فراوان داریم و هیچ کشوری در دنیا نیست که 95 درصد آن در خانه‌ها از گاز طبیعی استفاده کنن و همچنین در هیچ کجای دنیا این تعداد خودروی دوگانه وجود ندارد.

    او ادامه داد: باید از nng استفاده کرد، مسئله تامین سوخت و جبران آن باید در تولید خودرو جست و همه خودروها شامل این طرح می‌شوند. گسترش گازرسانی در روستا اهمیت دارد و به کمک آن باید به بازپرداخت رسید، بیش از 17 هزار میلیارد در گازرسانی روستایی هزینه کرده‌ایم و میلیون‌ها تقاضا برای گازسوز کردن وسایل آمد.

    زنگنه ادامه داد: یعنی تقاضا برای استفاده از گاز افزایش یافت. بیش از هزار شغل برای گازرسانی روستایی ایجاد شد و تراز اقتصادی مثبت شد.

    وزیر تفت تشریح کرد: به کمک این طرح هم دولت هم مردم سود می‌کنند. تغییر سوخت کاری اقتصادی است که در تلاش هستیم این طرح عملی شود و باید با جدیت دنبال شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط