فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر نفت خبر داد؛

تبدیل یک میلیون و ۴۰۰ هزار خودرو عمومی به دوگانه سوز

عصر خودرو- صادق آبادی گفت: قرار شد تا یک میلیون و ۴۰۰ هزار خودروی عمومی به دوگانه سوز تبدیل شوند.

تبدیل یک میلیون و ۴۰۰ هزار خودرو عمومی به دوگانه سوز
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، صادق آبادی معاون وزیر نفت درخصوص ضرورت های شورای اقتصاد گفت: با پیشنهاد وزارت نفت و سازمان برنامه بودجه قرار شد یک میلیون و 400 هزار خودروی عمومی به دوگانه سوز تبدیل شوند. یکی کاهش حمل مسافر، بهبود هوای کلان شهر و متنوع سازی سبد سوخت از محور مارهای ما بود.

    او بیان کرد: از سال 96 این طرح را پیگیری می کنیم اما ثتفاوت کم قیمت بنزین و CNG به صرفه نبود آن را پیگیری کنیم. وقتی بحث سهمیه بندی به وجود آمد گازسوز کردن خودرو اقتصادی تر بود و مردم به سمت آن رو آوردند.

    صادق آبادی افزود: در شرایط فعلی اثبات صرفه جویی در لحظه کاهش سوخت به نمایش گذاشته شد، حدود 18 میلیون لیتر بنزین مصرف می شود و با توجه به اینکه این خودرو ها دوگانه سوز شوند طبیعی است مصرف آن کمتر خواهد شد و مصرف کننده به سمت دوگانه سوز خواهند رفت و در نظر داریم 30 میلیون لیتر مصرف بنزین را کاهش دهیم.

    معاون وزیر گفت: روزی 5 میلیون دلار صرفه جویی می شود و به کمک این طرح امکان بازپرداخت طرح تسهیلاتی وجود دارد. باید از تکنولوژی بالاتری در ساخت خودروها در نظر گرفته شود.

    او تشریح کرد: میزان تسهیلات برای تاکسی سدان به ازای هر دستگاه 330 دلار، وان 520 دلار، وانت سنگین 420 دلار است. درآمد حاصل از فروش بنزین در شرکت پخش فرآورده‌های نفتی در نظر گرفته می شود و این وام بین بانک ملت و شرکت پخش است و پس از آن این وام در اختیار شرکت ها قرار می گیرد و می توانند از این وام استفاده کنند.

    صادق آبادی گفت: به سامانه irngv باید مراجعه کنند و پس از آن می توانند برای تبدیل خودروی خود به دوگانه اقدام کنند. ظرفیت موجود تبدیل 200 هزار خودرو است ودر ماه های اول این تبدیل اتفاق نخواهد افتاد و به مرور آن را خواهیم دید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو