فونیکسریمکسبهتام

قیمت هر حلقه لاستیک ایرانی چقدر است؟

عصر خودرو- با توجه به اطلاعات منتشر شده، شرکت بارز در هشت ماهه امسال توانسته ۱۲ درصد نیاز بازار لاستیک را تامین کند و درآمدی در حدود ۹۵۱ میلیارد تومان داشته باشد.

قیمت هر حلقه لاستیک ایرانی چقدر است؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، در ماه های گذشته در پی رشد قیمت ارز، ممنوعیت واردات و طولانی تر شدن فرآیند تامین مواد اولیه تولید، قیمت لاستیک و تایر روند صعودی گرفته و حجم عرضه آن با کاهش روبه رو شد. این موضوع در گذر زمانی عاملی شد تا بازار با کمبود لاستیک مواجه و بیشترین حجم فشار بر رانندگان حمل و نقل عمومی وارد شود.

    بررسی ها نشان از آن دارد که بازار ایران سالانه به 350 هزار تن لاستیک نیاز دارد که در سال گذشته 260 هزار تن از طریق تولید داخلی و مابقی از طریق واردات تامین شده است. البته ناگفته نماند که در حال حاضر ظرفیت تولید لاستیک و تایر در ایران در حدود سالیانه 280 هزار تن است.

    بارز یکی از شرکتهای تولیدکننده تایر در ایران است که 12 درصد نیاز داخلی بازار لاستیک را تامین کند. با توجه به آمار منتشر شده از سوی این شرکت می توان گفت که در هفت ماهه امسال 38 هزار و 325 تن تایر تولید کرده که از این میزان در مدت مذکور 38 هزار و 35 تن را به فروش رسانده است.

    بررسی ها حکایت از آن دارد که این شرکت با فروش این حجم تایر، درآمدی در حدود 8080 میلیارد و 674 میلیون و 200 هزار تومان داشته است.

    همچنین این شرکت در آبانماه 6693 تن تایر تولید و 6201 تن از این محصول را به فروش رسانده که درآمد یکماهه این شرکت از فروش در حدود 142 میلیارد و 633 میلیون و 200 هزار تومان بوده است.

    در مجموع، این شرکت از ابتدای امسال تا پایان آبانماه 45 هزار و 18 تن تایر تولید و 44 هزار و 236 تن از این محصول را به فروش رسانده و درآمدی در حدود 951 میلیارد و 307 میلیون و 400 هزار تومان به دست آورده است.

    با توجه به آمار تولید، فروش و نیاز بازار می توان گفت که شرکت بارز در این مدت توانسته 12 درصد نیاز بازار لاستیک کشور را تامین کند. هر کیلو لاستیک برای این شرکت درآمدی در حدود 21 هزار و 504 تومان به همراه داشته است. بنا بر اطلاعات منتشر شده، هر حلقه تایر بایاس تولیدی بارز حدود 39 کیلوگرم و هر حلقه تایر رادیال 11 کیلوگرم وزن دارد که به طور میانگین قیمت فروش هر حلقه تایر بایاس 838 هزار و 500 تومان و هر حلقه تایر رادیال 236 هزار و 500 تومان است.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو