فونیکسریمکسبهتام

افزودن ۷۰۰ اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی تهران

اتوبوس‌های بی آر تی ۱۵ سال دیگر هم می‌توانند کار کنند

عصر خودرو- سنندجی گفت: ۷۰۰ دستگاه اتوبوس به شرکت واحد اتوبوسرانی اضافه و ۲۰۰ دستگاه هم نوسازی می‌شوند.

اتوبوس‌های بی آر تی ۱۵ سال دیگر هم می‌توانند کار کنند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، پیمان سنندجی مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی  با بیان اینکه اتوبوس‌های دو کابینی که در حال حاضر در شهر تهران فعالیت می‌کنند دارای استاندارد یورو 3 و یورو 4 هستند، گفت: اتوبوس‌های بی آر تی دارای استاندارد یورو 3 هستند و به لحاظ کارکرد هنوز می‌توانند کارکرد مفیدی داشته باشند.

    مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی با تأکید بر اینکه سن فرسودگی در تمام دنیا بر حسب میزان پیمایش است و نه در حذف سال تولید، گفت: ممکن است این اتوبوس‌هایی که 10 سال از زمان تولید آن‌ها گذشته 15 سال دیگر هم بتوانند کار کنند.

    سنندجی با تأکید بر اینکه اتوبوس‌های دو کابین به لحاظ عددی عمرشان به سن فرسودگی رسیده است، گفت:، ولی به لحاظ پیمایشی فرسوده نشده‌اند، چون موتور‌های آن‌ها قوی و دارای استاندارد بالاست و با نصب فیلتر دوده هم یک مرحله دیگر استانداردشان بالاتر رفته است.

    او با بیان اینکه اتوبوس‌های دو کابینه هنوز توانایی کار کردن دارند، گفت: بالای 400 اتوبوس دو کابین بالای 12 سال سن دارند، اما همچنان قادر به کار کردن هستند.

    مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی با اشاره به اینکه مقرر شده تا 700 اتوبوس به اتوبوسرانی تهران داده شود، گفت: اتوبوس‌های تک کابین هم، چون مربوط به سال 84 هستند و استاندارد موتورشان یورو 2 است اولویت جایگزینی با این دسته از اتوبوس‌ها است.

    سنندجی اظهار کرد: اگر اتوبوس دیزلی با استاندارد یورو 5 بیاوریم قاعدتا اتوبوسی خارج نخواهیم کرد، چون مجبور می‌شویم اتوبوس‌های گازسوز را خارج کنیم لذا ترجیح می‌دهیم که اتوبوس‌های گازسوز فعلا کار کنند و این اتوبوس‌ها به ظرفیت ناوگان اضافه شوند.

    او با اشاره به جلسات برگزار شده با وزارت کشور اظهار کرد: مقرر شده که 700 اتوبوس به تهران بدهند و 200 دستگاه اتوبوس هم بازسازی شوند.

    سنندجی در خصوص زمان تحویل این 700 دستگاه اتوبوس گفت: زمان مشخصی برای این کار وجود ندارد.

    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو