فونیکسریمکسبهتام

گسترش خودروهای هیبریدی

​سبزترین برند شاسی بلند

عصر خودرو- جیپ می خواهد سبزترین برند در دنیای خودروهای SUV (وسایل نقلیه با کاربردهای اسپورت) Sport Utility Vehicle یا شاسی بلند باشد که به آفرود هم معروف هستند.

​سبزترین برند شاسی بلند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از سایپانیوز، اتحاد فیات کرایسلر در برنامه پنج ساله راهبردی خود که در سال 2018 تدوین کرده بود تمرکز خاصی را روی خودروهای برقی قرار داده است و تمامی برندهای این خودروساز باید قوای محرکه خود را هیبریدی کنند. در این گروه خودروسازی با برندهای متنوع، برند جیپ، زودتر از بقیه به استقبال اجرای این برنامه راهبردی رفت و تا سال 2022 همه محصولات این برند هیبریدی می شوند. اگر بازار کشش کافی داشته باشد، برند جیپ خودروهای هیبریدی قابل شارژ با پریز و خودروهای تمام برقی تمام باتری هم عرضه خواهد کرد.

    کریستین معینیر، مدیر جهانی جیپ در مراسمی در کشور نیوزلند گفته است که این خودروساز «سبزترین برند اس یو وی در جهان» خواهد شد و در مصاحبه با ویچکار WhichCar گفته است مدل های هیبریدی جیپ «بهترین های برند جیپ» خواهند شد چون قابل ترین و سریعترین مدل های جیپ خواهند بود.

    اولین محصول سبز جیپ یک مدل هیبریدی قابل شارژ با پریز خواهد بود که تغییر شکل یافته رانگلر Wrangler است و قرار است در اواسط 2020 به بازار عرضه شود. این خودرو در کارخانه تولدو تولید می شود که اتحاد فیات کرایسلر بیش از 160 میلیون دلار در آن سرمایه گذاری کرده است.

    سال 2021 برای جیپ به عنوان یکی از قدیمی ترین برندهای شاسی بلند و آفرود،سال مهمی خواهد بود چون قرار است با تغییراتی در مدل گراند چروکی مدل هیبریدی آن را عرضه نماید، یک واگونیر جدید به محصولات اضافه خواهد شد و در نهایت یک گراند واگونیر Grand Wagoneer هم به ترتیب در کارخانه های مونتاژ دیترویت 2 و کارخانه مونتاژ وارن تولید خواهند شد.

    در برنامه راهبردی پنج ساله این شرکت، ظرف این پنج سال 10 خودروی هیبریدی قابل شارژ با پریز یا در اصطلاح PHEV (plug-in hybrid electric vehicle) و 4 خودروی تمام برقی تا سال 2022 عرضه خواهند شد.

    همزمان با عرضه این مدل های جدید، برند جیپ به سطح 3 از فناوری خودران ها دست خواهد یافت و موتورهای دیزلی به تدریج از گرونه محصولات این برند خارج خواهند شد.

    شاید این توضیح مختصر لازم باشد که خودران ها را به 6 سطح تقسیم بندی می کنند که از صفر شروع می شود:

    سطح 0: هیچ کاری خودکار انجام نمی شود

    سطح1: خودران با کمک راننده

    سطح2: تا حدودی خودران

    سطح3: خودران مشروط

    سطح4: سطح بالایی از خودران

    سطح5: خودران کامل

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط