فونیکسریمکسبهتام

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو:

خرید و فروش خودروهای هیبریدی بیشتر شد

عصر خودرو- دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: کمتر از ۴ هزار خودروی هیبرید که شامل تاکسی‌ها نیز می‌شود به ایران وارد شده است.

خرید و فروش خودروهای هیبریدی بیشتر شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از گسترش نیوز، مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو درباره استفاده از خودروهای هیبریدی به عنوان تاکسی گفت: در زمینه خودروهای هیبریدی پیشنهاد 7 بندی داده شد و گفتیم که جایگزینی شبکه حمل‌و‌نقل با این نوع خودروها صورت بگرید. انجام چنین کاری، که کاهش مصرف سوخت و آلایندگی را در پی خواهد داشت ضمن این که فناوری این نوع خودروها سریع‌تر منتقل می‌شود. در نتیجه سرعت دستیابی به این فناوری نیز توسط خودروسازان بالاتر می‌رود چرا که به عنوان یک خودروی معمولی از آن استفاده خواهد شد.

    وی در رابطه با مصرف بنزین خودروهای هیبرید اظهار کرد: مصرف سوخت خودروهای هیبریدی حدود 6 لیتر در هر 100 کیلومتر است. برای پر رفت و آمدترین اشخاص در شهر نیز مصرف سوخت آنها به 8 لیتر نمی‌رسد. این نوع خودرو از یک الگورتیم بهینه شده پیروی می‌کند تا بهترین مصرف سوخت را داشته باشد. خودروهای هیبرید انواع مختلفی مانند سری و موازی دارند که برخی از آن پایه برق و برخی پایه بنزین هستند. نکته اصلی این است که در پایین‌ترین نوع این خودروها و تا سرعت‌های 40 کیلومتر بر ساعت از پیشرانه برقی استفاده می‌شود. پس از آن با توجه به مدل خودرو پیشرانه برقی به کمک بنزینی می‌آید.

    دادفر اشاره کرد: حضور خودروی هیبریدی در ایران مانند حضور نمونه‌های گیربکس اتوماتیک است. پیش از این در مقابل گیربکس‌های اتوماتیک نیز مقاومت‌هایی وجود داشت و برخی می‌گفتند که تعمیرات آن هزینه‌بر است اما اکنون جا افتاده و دیگر کسی سراغ نمونه‌های دنده‌ای نمی‌رود. لازم به ذکر است، از لحاظ آماری نزدیک به 4000 دستگاه خودروی هیبریدی به ایران وارد شدند. این نکته را باید گفت بازار خرید و فروش این نوع خودروها بسیار گرم است و با توجه به سهمیه‌بندی بنزین میزان معامله آنها بیشتر شده است.

    در ادامه این گزارش بازه قیمتی انواع خودروهای هیبریدی موجود در ایران به صورت جدول آورده شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو