فونیکسریمکسبهتام

تسلا مشتریان خودروهای پورشه را به خود جذب کرد

عصر خودرو- پورشه به تازگی ادعا کرده است که دارندگان خودروهای تسلا در حقیقت به دنبال خریداری خودروی برقی پورشه تایکان هستند.

تسلا مشتریان خودروهای پورشه را به خود جذب کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، تسلاموتورز که در سال‌های اخیر با معرفی برنامه های جاه طلبانه و بلندپروازانه خود سعی داشته که در جلب نظر مشتریان و علاقمندان به خریداری خودروهای جدید، مدرن، الکتریکی و پاک به دستاورد و موفقیت بزرگی دست پیدا کند، تبدیل به یکی از سرسخت ترین رقبای شرکت های خودروسازی بزرگ در جهان شده و به رقابت تنگاتنگی با آنها پرداخته است.

    مدیرعامل شرکت آلمانی پورشه در بخش آمریکای شمالی در گفتگویی با رسانه‌ها خاطرنشان کرده است آن دسته از افرادی که خودروهای برقی تسلا را خریداری و تهیه کرده‌اند، به دنبال خریداری پورشه تایکان هستند چراکه به باور آنها، پورشه امتحان خود را پس داده و موجب جلب اعتماد آنها شده است.

    این در حالیست که پیشتر بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه خودرو برآورد و اعلام کرده بودند که تسلا در صورت معرفی و عرضه محصولات مدرن و جدید مجهز به فناوری‌های نوین، تهدیدی بزرگ برای سایر خودروسازان موفق جهان به شمار خواهد رفت و شاید در آینده ای نه چندان دور موجب کنار زدن آنها از گردونه خودروسازی شود.

    پیشتر نیز اخبار و گزارش‌های منتشر شده در منابع خبری نشان می‌داد تقاضای بالای مشتریان آلمانی از خودروهای برقی تسلا، سهم رقبای لوکس آلمانی آن را به شدت تهدید کرده و موجب نگرانی خودروسازان بزرگ در این کشور شده است.

    طبق CNBC،  تسلاموتورز که یکی از بزرگترین شرکت‌های آمریکایی فعال در زمینه خودروسازی و تکنولوژی محسوب می‌شود که فعالیت و اهداف بلندپروازانه‌ای در این زمینه داشته است، هم اکنون بزرگترین رقیب خودروسازان بزرگ جهان همچون فولکس‌واگن، بی‌ام‌و، بنز، تویوتا، هیوندای و غیره محسوب می‌شود چراکه با تولید و عرضه خودروهای برقی لوکس و قدرتمندی که توان پیمایش نسبتا بالایی دارند، توانسته است سهم قابل توجهی از بازار خودروهای دوستدار محیط زیست و پاک را از آن خود کند و قدرت سایر رقیبان را به چالش بکشاند.

    بر اساس گزارش موسسه جی‌پاور، ارزش برندهای لوکس آلمانی از سال 2015 میلادی تاکنون شاهد یک ریزش شش درصدی بوده و بازار کلی آنها نیز چهار درصد کاهش پیدا کرده است.

    کارشناسان و تحلیلگران فعال در بازار خودرو بر این باورند که این موضوع به قدری جدی و تهدیدآمیز بوده که موجب سقوط و ریزش قیمت خودروهای لوکس آلمانی نیز شده است.   خودروسازان آلمانی به منظور جلوگیری از افت میزان فروش و همچنین جلب نظر و توجه مشتریان، بارها قیمت‌های معرفی شده خود را پایین آورده اند اما به نظر می‌رسد که این استراتژی چندان هم موفقیت آمیز نبوده است.

    بسیاری از کارشناسان، روی آوردن دولت و مردم آلمان به سمت و سوی خریداری و استفاده از وسائل نقلیه پاک و دوستدار محیط زیست را علت اصلی استقبال بی‌نظیر آنها از خودروهای تمام الکتریکی تسلا عنوان کرده‌اند.

    البته آلمان تنها کشوری نیست که استقبال زیادی از خودروهای برقی علی الخصوص تسلا نشان داده است، بلکه در بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی نیز این روند به وضوح قابل مشاهده است به گونه ای که در آخرین آمارهای منتشر شده از پرفروش ترین خودروهای بازار ایالات متحده آمریکا، تسلا مدل 3 موفق به کسب جایگاه پنجم در نیمه دوم سال گذشته شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو