فونیکسریمکسبهتام

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران مطرح کرد؛

حق مردم است که از وضعیت مترو و اتوبوس ناراضی باشند

عصر خودرو- صدراعظم نوری گفت: به مردم حق می‌دهم که از ازدحام جمعیت در مترو و اتوبوس ناراضی باشند.

حق مردم است که از وضعیت مترو و اتوبوس ناراضی باشند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست وخدمات شهری شهرداری تهران   در توضیح نقش مدیریت شهری جهت توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی (مترو و اتوبوس) گفت: شهروندان باید بدانند که مدیریت شهری به صورت جدی پیگیر توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی است.

    رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران با اشاره به این نکته که توسعه ناوگان حمل و نقل ریلی به دو بخش زیر ساخت و تجهیزات تقسیم بندی می شود، افزود: ما در مدیریت شهری زیر ساخت‌هایی مانند تونل را احداث می‌کنیم، اما باید گفت که تجهیز آن و خرید واگن اقدامی است که از حیطه اختیار مدیریت شهری خارج است و کمک دولت را می‌طلبد.

    صدراعظم نوری ادامه داد: ما در بخش ساخت تونل مترو از ظرفیت نیرو‌های داخلی استفاده می کنیم، اما باید گفت که توسعه و ازدیاد واگن‌های مترو وظیفه مدیریت شهری نیست و کمک دولت را می طلبد.

    او افزود: تعداد 4 شرکت واگن سازی در کشور وجود دارد که تنها با 20 درصد ظرفیت فعالیت می کنند و از همین رو دولت باید منابعی را در اختیار این شرکت‌ها قرار دهد تا با ظرفیت بیشتری فعالیت کنند.

    رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران با اشاره به هزینه ساخت هر واگن ادامه داد: در گذشته هزینه ساخت یک واگن رقمی نزدیک به 5 میلیارد تومان بود که امروز با تورم موجود این رقم به 15 تا 17 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است و از آنجا که یک رام قطار از 7 واگن تشکیل شده است به طور حتم نیاز به ورود دولت برای تامین اعتبار آن هستیم.

    صدراعظم نوری با تاکید بر این نکته که به مردم حق می‌دهم که از ازدحام جمعیت در مترو و اتوبوس ناراضی باشند، گفت: استفاده بیش از حد شهروندان از مترو و اتوبوس در کنار ایحاد نارضایتی موجب استهلاک زودتر ناوگان حمل و نقل عمومی می‌شود.

    او با اشاره به این نکته که شورای شهر و شهرداری تهران در توسعه و ناوگان حمل و نقل عمومی دستشان باز نیست، بیان کرد: ما در مدیریت شهری در زمان بودجه ریزی بیشترین سهم و اعتبار را به توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی اختصاص می‌دهیم و ناوگان حمل و نقل عمومی از بخش هایی است که زودتر از هر نهادی بودجه خود را دریافت می کند.

    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو