فونیکسریمکسبهتام

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مطرح کرد؛

آماده باش راهداری برای مواجهه با زمستان

طرح زمستانی راهداری از ۲۰ آذر آغاز می‌شود

عصر خودرو- حسن‌نیا گفت: طرح زمستانی راهداری از ۲۰ آذر آغاز شده و به صورت رسمی تا ۲۰ فروردین ۹۹ ادامه خواهد داشت.

آماده باش راهداری برای مواجهه با زمستان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶:۰۰

      به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالهاشم حسن نیا رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به طرح زمستانی راهداری در سال جاری اظهار داشت: امسال قرارگاه مرکزی حمل‌و‌نقل و راهداری زمستانی کشور با هدف ایجاد انسجام و هماهنگی لازم بین متولیان ملی و استانی راهداری زمستانی در حوزه جاده‌ای متشکل از 25 واحد کاری تشکیل شد و از طریق این قرارگاه مرکزی سیاست‌های کلی، برنامه عملیاتی و دستورالعمل‌های راهداری زمستانی ابلاغی به ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سراسر کشور، مدیریت، هدایت و رصد می‌شود.
    او افزود: طرح راهداری زمستانی امسال از به صورت رسمی از بیستم آذرماه در قالب مراسم رسمی با حضور مقامات ارشد پلیس راهور ناجا، وزارت راه و شهرسازی، اورژانس، هلال احمر و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط از 20 آذر امسال آغاز می‌شود و تا بیستم فروردین ماه سال 1399 ادامه می‌یابد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آمادگی تجهیزات و امکانات قرارگاه مرکزی حمل‌و‌نقل و راهداری زمستانی کشور بیان داشت: در قالب این قرارگاه بالغ بر 940 دستگاه راهدارخانه ثابت و سیار، 9600 دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین، 12 هزار نیروی راهدار در آماده باش کامل قرار دارند و مرکز مدیریت راه‌های کشور در سه فعالیت می‌پردازد.

    حسن نیا افزود: همچنین تدابیر لازم برای تامین ماشین‌آلات از بخش خصوصی در مواقع اضطراری اندیشیده شده است و صدور بارنامه و صورت وضعیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی برون شهری، به منظور جلوگیری از انسداد در مسیر‌ها مدیریت می‌شود.

    رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: البته نیرو‌های راهداری از نیمه آبان‌ماه در آماده باش قرار دارند و با هماهنگی سازمان هواشناسی، اقدامات پیشگیرانه برنامه ریزی و انجام شده است.

    او بیان کرد: در پی تغییرات جوی در روز‌های اخیر که در21  استان کشور منجر به بارش باران و برف و کولاک شد، با آماده باش کامل نیرو‌های راهداری و به کارگیری ماشین آلات راهداری زمستانی، اقدام به نمک پاشی و برف‌روبی شده است و در حال حاضر همه راه‌های این استان‌ها باز هستند و تردد در آن روان است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو